Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Aschach an der Donau podél Dunaje a pískoven
Jaryn Pavel
green
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
3
Ano
Po Dunajské cyklostezce z Ottensheimu do Aschachu a.d.D. a zpět, okruh po jednom břehu tam, po druhém zpátky. Možnost občerstvení, koupání v pískovnách, plavba technicky unikátním přívozem. Prakticky celá trasa vede po Dunajské cyklostezce, takže je naprosto bezpečná i pro děti. Celá trasa vede po rovině a zejména krátká varianta je skvělá na in-line bruslích. Dunaj vidíte v podstatě celou cestu. Rychlíci si mohou zkusit „zazávodit“ s některou z větších lodí, pokud tedy pluje proti proudu.

Začátek trasy:

1) Ottensheim (nutno použít přívoz) delší trasa, možnost parkování, nebo v ul. Sportplatzstrasse u sportovních hřišť. 2) Fall (Wilhering), bez přívozu, kratší trasa. 3) pískovny Feldkirchen (pokud se půjdete koupat) – viz tip

Náročnost:

Velmi lehká trasa vedoucí po cyklostezce, a po hladkém asfaltu. Možno absolvovat i na in-line, nebo na kole.

Popis trasy:

Delší varianta (37 km)Z Ottensheimu (přívoz), buď přejedete přívozem na druhý břeh a pojedete okruh po směru hodinových ručiček, nebo se vydáte rovnou po levém břehu směr Aschach. V tomto případě hned na prvním kilometru projedete okolo veslařského kanálu, kde při troše štěstí uvidíte závody, nebo trénink. Po ujetí 10-ti kilometrů přijedete k pískovnám Feldkirchen, o kterých bude řeč později. Na 12. kilometru končí cyklostezka vedoucí přímo po břehu Dunaje a značení Vás přes Feldkirchen an der Donau dovede k mostu přes Dunaj v Aschachu. Trasa tady vede po minimálně frekventovaných silničkách, nicméně nějaké to auto můžete potkat. Most v Aschachu má svodidly oddělený chodník, po kterém se dá bez problémů jet. Je zbytečné nosit koloběžku z mostu po schodech, dojeďte až na křižovatku se semafory, odbočte vpravo a stále po chodníku se vrátíte k řece. Na pravém břehu je nádherné nábřeží s kostelem, přístavem lodí a několika zahrádkami nabízejícími občerstvení. Přímo pod mostem je kiosek s rybími specialitami, který je trošku „punk“, ale jídlo je dobré a pokud je na nábřeží v sezóně plno, není to špatná volba. Další a poslední možnost občerstvení je 3 km za Aschachem v Brandstadtu, kde je na nábřeží restaurace a kiosek se zahrádkou. Dál pokračujte stále po cyklostezce Donauradweg až do Uferu, kde přívozem přejedete zpět na druhý břeh. Přívoz jezdí v sezoně prakticky neustále, má kapacitu 80 osob, ještě se mi nestalo, že bych se nevešel. Cena je tuším 7 EURO za rodinu. Samotný přívoz je technický unikát, fungující na principu kyvadla, takže motor používá prakticky jen při kotvení, zážitek sám o sobě. U přívozu je restaurace, ovšem v sezoně bývá dost plná. Délka tohoto okruhu je 37 km.

Kratší varianta (30 km) Z vesničky Fall si opět můžete vybrat směr okruhu a tady i jeho délku. Nemusíte jezdit až na přívoz Ottensheim, na druhý břeh se dostanete přes samotnou elektrárnu po značené cyklostezce. Tato varianta je dlouhá 30 km.

Tipy:

Pokud máte čas a chcete se vykoupat, jeďte jako v bodě 2) přes Bad Leonfelden po B126, ale nejezděte dolů přes Linec. Na konci městečka Zwettl an der Rodl odbočte vpravo na Gramastetten, Walding a pískovny Feldkirchen. Cesta je samá zatáčka a kopec (děti Kynedrril a pytlík :-)), ale zase se vyhnete Linci, kde bývají zácpy i o víkendu, natož ve všední den. Počítejte s tím, že k pískovnám nemáte šanci dojet podle mapy. Navigace JE NUTNÁ!!! U pískoven jsou desítky parkovacích míst, ale o víkendu za pěkného počasí je přesto problém najít místo. Je třeba vyrazit brzy (na místě do 10. hodin). Parkoviště je placené (tuším 3 EURO za auto na den), nezkoušejte se tomu vyhnout, kontroloři chodí neustále, pokuta 50 EURO! Platí se v automatech mincemi a NIKDE v restauraci vám nerozmění, personál to má zakázané. Vezměte si s sebou určitě mince! Parkoviště je přímo u pískoven, jsou zde restaurace a kiosky, dětské hřiště, WC, sprchy, spousta míst na opalování, nádherně čistá a v létě teplá voda. Žádné další vstupné, kromě parkovného už se neplatí. Pískovny leží přímo u cyklostezky, takže zaparkujete, objedete si okruh na koloběžce a zbytek dne strávíte relaxem u vody. Pískovny je možné navštívit i přímo z cyklostezky, neplatíte nic, jen si musíte věci na koupání vzít s sebou.

Docela protivný tam umí být vítr, který v otevřeném údolí kolem řeky může cestu znepříjemnit, zvlášť když se v protivětru vracíte zpátky.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost