Díky malému převýšení vede celá trasa mírně z kopce. Úvodní kilometr vede po lesní cyklostezce, následujících 24 km vede po asfaltové nebo zámkové cestě. Cesta je příjemná, vede náletovými porosty po břehu řeky.
Z vlakového nádraží Baška se vydáte přes trať po modré turistické značce. Přejedete most přes řeku Ostravici, po 50 metrech sjedete z modré trasy a odbočíte vpravo po lesní cestě. Toto je jediné trochu problematické místo - je nutné se trefit na cyklotrasu č.59. Ta Vás pak povede rovně podél řeky dalších 24 km. Projedete Frýdkem-Místkem, v Paskově u železniční stanice vede trasa přes most na druhý břeh řeky. Pokračujete kolem nádraží až do Ostravy-Hrabové. Tady cyklotrasa č.59 navazuje na trasu E (Ostrava). Jedete stále rovně podél řeky (opravdu nelze z trasy sjet) až k oblasti Dolních Vítkovic v Ostravě. Zde odbočíte vlevo, přejedete most přes Ostravici a přijedete k Trojhalí bývalého dolu Karolina. Před Trojhlím odbočíte vpravo, projedete nákupním centrem Nová Karolina a odbočíte vlevo. Zde Vás čeká jediné velmi krátké stoupání při nájezdu na Frýdlantské mosty. Z nich odbočíte vlevo a cestu zakončíte sjezdem k nádraží Ostrava-Střed.
Zastavení ve Frýdku-Místku u baseballového stadionu oddílu Klasik F-M s možností shlédnutí baseballového zápasu.
Cyklopláž v Paskově - v sezóně jaro-léto stojí za zastávku. Skvělé místo, skvělá obsluha a skvělé pivo. V nabídce vynikající tvarůžkový tatarák.
500 m od nádraží Střed se nachází oblast Dolních Vítkovic - národní kulturní památka. Zahrnují rozsáhlý průmyslový areál Vítkovických železáren s unikátním souborem industriální architektury. Souboru tří na sebe navazujících celků – černouhelného dolu, koksovny a vysokopecního provozu – se také říká „Ostravské Hradčany“. Oblast je zapsána v seznamu Evropského kulturního dědictví.
500 m od železniční stanice Baška se nachází vodní nádrž Baška. Vhodná pro koupání, s půjčovnou loděk, šlapadel a paddleboardů.
Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.