Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Cesta za strážkyní zatopeného údolí
Jana Havlíková
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Trasa s mnoha krásnými výhledy, zajímavostmi, těžšími výjezdy i sjezdy. Vzhledem ke své náročnosti a z 80% vedením po silnicích, vč. silnice 1. třídy, není trasa vhodná pro děti. Pokud ano, tak raději děti starší a v kondici.

Začátek trasy:

Parkoviště u obchodního domu Penny, nachází se na začátku obce Bystřice nad Pernštejnem, pokud jedete od Nového Města na Moravě po silnici 1. třídy č. 19

Náročnost:

Kopcovitá trasa, vedoucí z 80% po asfaltu, není však nejvhodnější pro silniční koloběžku (ale silniční koloběžkou projeto). Je formou okruhu. Vede po silnicích 2. a3. tříd, po zpevněných cestách a také poslední 2km i po silnici 1. třídy.

Popis trasy:

Začínáme na parkovišti u obchodního domu Penny. Ten necháme za zády a přes křižovatku se vydáme rovně, směrem k obci Ždánice. Projedeme tuto vesnici a po pravé straně můžeme vidět rozhlednu Karasín, která jistě stojí za návštěvu. My si ji ale prohlédneme z uctivé vzdálenosti a pokračujeme po silničce, které je lemována kvetoucími stromy dál, do vesnice Vítochov. Kouzelná vesnička, kde podle cedulek vyjedete k ještě kouzelnějšímu kostelíku sv. Michaela archanděla. Po načerpání energie na tomto nádherném místě sjedete zpět do vesničky a pokračujete směrem na Písečné. Zhruba po 1km je odbočka vpravo a značená cyklotrasa vás dovede do Písečného, kde vás čeká krátký, ale prudký výjezd nad vesnici, aby jste se pak mohli spustit z delšího a klikatého sjezdu do obce Dalečín.

V Dalečíně je možnost zastavit se v místní restauraci Dittáč na občerstvení a posílení k další cestě. Na „T“ křižovatce je rozcestník a my se vydáme přes most, pod zámkem Dalečín směrem k obci Vír, po značené cyklostezce. Cyklistická stezka, vedoucí po levém břehu nádrže, je asfaltová, ale místy znečištěná těžbou dřeva, která v těchto místech probíhá. Na konci cyklostezky můžete pohlédnout z betonové hráze, která dosahuje výšky 76m dolů směrem k obci Vír, kam sjedeme po silnici.

V obci Vír se vydáme přes most nad řekou Svratkou ke zpáteční cestě do Bystřice. Zpočátku nás čeká příjemná rovinatá cesta, která se však začne klikatit a postupně zvedat k náročnému výjezdu. Následný sjezd do Bystřice nad Pernštejnem je za odměnu a poslouží k dostatečnému vydýchání.

Na křižovatce, už téměř v obci se můžete rozhodnout, zda pojedete rovně a zastavíte se v centru Bystřice na oběd či zmrzlinu nebo dojedete na místo začátku naší trasy. My jsme se vydali na cestu k autu, takže vpravo a po silnici č. 19 nás čekaly 2km adrenalinu. Míjíme čerpací stanici Mol, kde mají dobrou kávu a párky v rohlíku. Ještě zbývá pár desítek metrů a na křižovatce, kde naše cesta začala, odbočíme vlevo, směrem k parkovišti obchodního domu Penny.

Tipy:

Možnost občerstvení na trase:Obchodní dům Penny – obec Bystřice nad PernštejnemHospoda Pod lipou – obec PísečnéRestaurace Dittáč – obec DalečínForest Resort – obec VírRestaurace Harenda a Pivnice Kozlovna – obec Bystřice nad Pernštejnem

Rozhledna KarasínKostel sv. Michaela archandělaMotokrosová trať Zmole – PísečnéZřícenina hradu Dalečín - zřícenina hradu stojící uprostřed obce. Byl postaven na skalnatém výběžku chráněn ze tří stran řekou Svratkou. Je chráněn jako kulturní památka České republiky. Je volně přístupný a německy se nazýval Tolenstein. Vlastnili ho pánové z rodu Tasovců a z Pernštejna. Po husitských válkách se stal doupětem loupežníků, proto byl v roce 1519 vyvrácen vojskem vedeným moravským zemským hejtmanem Artlebem Vranovským z Boskovic. Od té doby je uváděn jako pustý.Vírská přehrada, Chudobínská borovice - její stavba způsobila zánik obce Chudobín u Dalečína a téměř úplný zánik obce Korouhvice. Se stavbou se započalo v roce 1947 a roku 1958 byla uvedena do plného chodu.Vírské ferraty - jsou přístupné v létě i v zimě a nabízí zážitkové lezení, krásné výhledy a spíše turistický než horolezecký zážitek.Vírský mlýnek

Zřícenina hradu Zubštejn, hrad Pernštejn, koupaliště v Bystřici n.P., Eden Bystřice n.P., Bystřický park miniatur, lanové centrum Domanín.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost