Karvinský okruh
blue
Kruhová trasa Karvinou a jejími lázeňskými parky. Vede převážně po asfaltových cyklostezkách, ulicemi Karviné a podél řeky.

Trasa začíná v Nových lázních Darkov, v lázeňském parku. Z parku odbočíte vpravo na ulici Žižkovu (cyklotrasa 6097). U kostela odbočíte vlevo na ulici Mickiewiczovu (Železná cyklotrasa č. 6110). Pokračujete mírným stoupáním po asfaltové cestě cca 1,5 km, po levé straně míjíte les, kde byl v 80.letec

Trase je nenáročná, vhodná i pro jízdu začátečníků a rodiny s dětmi.

U restaurace Ščerba odbočíte vlevo na ulici Borovského a po 300 m Vás Železná cyklotrasa vede vpravo ulicí u Farmy. Jste na nejvyšším bodu Vaší cesty a začíná příjemný mírný sjezd , který trvá asi 1,3 km. Křižujete ulici Polskou , jedete souběžně s polskou hranicí a u malé vodní nádrže odbočíte vlevo na ulici Rájeckou. Pokračujete po rovině, cca 1,2 km. Na konci ulice odbočíte vlevo na ulici Kubiczovu a sjedete k řece Olši. Dáte se vpravo po směru toku řeky, trasa vede po zpevněné cestě a přijedete k mostu Sokolských hrdinů – kulturní památka České republiky. Pokud byste po tomto mostě přejeli přes řeku, přijeli byste ke Karvinskému moři – jezeru, které vzniklo v důsledku poklesu půdy zapříčiněným důlní činností. U jezera je možnost koupání, nachází se tu nádherná písečná a kamínková pláž.Nás trasa vede na pravou stranu od řeky, do starých Lázní Darkov, míjíte Lázeňský dům Alzheimer, lázeňskou kolonádu a pokračujete do parku, projíždíte kolem vily Jiřina a kolem Společenského domu. Sjedete z Železné cyklotrasy, odbočíte vlevo, po 150m zabočíte vpravo na ulici Lázeňskou.

Za cca 400 metrů odbočíte vlevo do parku Boženy Němcové. Projedete kolem Larischova altánu, u daňčí obory odbočíte vlevo a přijedete k vodní nádrži Loděnice Karviná. I zde je možnost odpočinku, občerstvení, koupání a projížděk na loďkách. Pokračujete po Železné cyklotrase (nádrž po levé straně a odbočíte na ulici Slámovu. Minete dětské hřiště a letní kino a přijíždíte k zámku Fryštát. Uličkou mezi kostelem sv. Kříže a zámkem přijedete na historické Masarykovo náměstí. Pokračujete rovně Svatováclavskou ulicí, minete staré obchodní centrum Prior, přejedete přes třídu 17. Listopadu na navážete na třídu Osvobození. Zde můžete obdivovat architekturu zvanou SORELA. Zhruba po 900m odbočíte vlevo na ulici Havířskou. Tato část města se nazývá Nové město, přesto, že zde probíhá prakticky neustále demolice budov, které jsou postupně nahrazovány zelenými plochami. Zahnete vpravo na ulici Lipovou, vlevo po ulici Mírové, vpravo ulice Makarenkova. U základní školy odbočíte vpravo a hned vlevo. Jedete ulicí u Bažantnice, po levé straně další karvinský park s dětským hřištěm a Country clubem. Odbočíte zpět na ulici Osvobození, míjíte Úřad práce , ŠS techniky a služeb a Obchodní podnikatelskou fakultu. Na konci ulice navážete vlevo opět na ulici Havířskou .

Pokračujete mírným stoupáním, minete Městské koupaliště, projedete přes kruhový objezd a asi po 800 metrech rovné jízdy se navrátíte do místa, odkud jste naši cestu začali – do Nových lázní Darkov.

Nové Lázně Darkov a krásný lázeňký park

Most Sokolovských hrdinů - památka České republiky

Cukrárna naproti Lázeňského domu Alzheimer

Loděnice Karviná - dětské hřiště, občerstvení, koupání, loďky

Park Boženy Němcové - daňčí obora, dětské hřiště, občerstvení

Empírový zámek Fryštát - jedinečná památka svého druhu ve zdejším regionu, představuje opravdový unikát v regionu

Masarykovo náměstí - historické náměstí s možností občerstvení