Ke kamennému kruhu u Nemějic
Jan Svoboda
Okruh, který začíná a končí v Bechyni, vás zavede ke kamennému kruhu na hoře Tábor u Nemějic, nebo také do Pivovarského dvora Lipan v Dražíči. Krásná trasa pro výlet vede klidnou přírodou, od hory Tábor pojedete s krásným výhledem na Písecké hory.

Vlakové nádraží v Bechyni, přilehlé parkoviště.

Většina trasy vede po pěkných asfaltových silnicích, úsek mezi Raděticemi a Nepomukem (přírodní park Plziny) vede po zpevněných lesních cestách, stejně tak i část trasy okolo hory Tábor ke kamennému kruhu. Proto doporučuji volit turistickou koloběžku.

Z bechyňského vlakového nádraží vyrazíte ulicí U nádraží. Na křižovatce u benzinové pumpy odbočíte vlevo, najedete tak do ulice Libušina, ze které po přibližně sto metrech odbočíte do ulice Písecká. Po této ulici vyjedete z Bechyně směrem na necelé čtyři kilometry vzdálené Radětice. Na návsi v Raděticích před kapličkou odbočíte vlevo a pokračujte asi kilometr na kraj lesa. Asi třista metrů vpravo podél lesa se nachází radětická rozhledna, ke které určitě zajeďte. Po návštěvě rozhledny se vraťte zpět na asfaltovou komunikaci, po které pokračujte do lesa (při průjezdu lesem se postupně asfaltová cesta změní na zpevněnou lesní cestu). Po necelém kilometru přijedete k rozcestí, na kterém nejprve odbočte vpravo, po několika metrech najeďte na zelenou turistickou stezku odbočením vlevo (projedete okolo hájovny Soví).

Zelená turistická stezka vás dovede až ke kamennému kruhu u hory Tábor. Nejprve přejedete Bilinský potok, který překonáte po lávce nebo přes brod (pokud není moc vody), dále projedete obce Nepomuk, Karlov a Nemějice. Na okraji Nemějic najedete vpravo na hlavní silnici, ze které sjedete dále po zelené vlevo. U autobusové zastávky pokračujte opět vlevo po cyklostezce č. 1152 (u odbočky je i návěští ke kamennému kruhu). Po kratším, náročnějším stoupání opustíte cyklostezku odbočením vpravo, budete se držet stále po zelené až na vrchol hory Tábor (poslední metry před a za vrcholem hory budete koloběžku vést). Za horou, stále po zelené, sjedete až ke kamennému kruhu.

Pod kamenným kruhem odbočíte vlevo na asfaltovou cestu, po které budete klesat až k cyklotrase č. 1152B, na kterou najedete vlevo. Po ní pokračujte přes obec Březí až k hlavní silnici, která vás dovede do Dražíče. U pivovarského dvoru Lipan odbočte vlevo na cyklotrasu č. 1137, po které se dostanete přes obec Hvožďany až do Bechyně. Za mostem přes říčku Smutná pojedete stále po cyklotrase č. 1137 přes ulice Plechamr, Michalská a Libušská, za rybníkem Trubným odbočíte ulicí U nádraží k zpět k vlakovému nádraží.