Kravaře - Opava - Velké Hoštice
green
Hezká trasa přírodou kolem řeky Opavy, zámeckými parky a kolem golfového hřiště. Lze se projet s dětmi, pokud partner dá přednost golfu :-).

Začínáme na parkovišti golfového klubu Kravaře v blízkosti zámku Kravaře.

Trase je celá po rovině, bez náročných stoupání, vedená převážně po asfaltových, případně štěrkových, zpevněných cyklostezskách.

Z parkoviště odbočíme vpravo, pokračujeme po cyklostezce č.55 Radegast Opava. Projíždíme zámeckým parkem, po levé straně vidíme zámek Kravaře, objíždíme golfové hřiště, po pravé straně mineme driving range. Vyjedeme z parku, pokračujeme stezkou vedoucí mezi poli a přijedeme do obce Velké Hoštice. Za fotbalovým hřištěm odbočíme vlevo a pokračujeme po žluté turistické značce. Po zhruba jednom kilometru přijedeme k mostku přes řeku Opavu. Ten přejedeme a dostaneme se k poměrně rušné Ostravské ulici.

Opatrně přejedeme přes cestu, odbočíme vpravo a pokračujeme cca 600m podél cesty po cyklotrase vedené po chodníku. Následuje dopravně nejnáročnější část trasy, kdy je nutné projet dva kruhové objezdy a odbočit vpravo směrem ke Globusu. Pokud jedeme s dětmi, je opravdu nutné dávat na této části trasy velký pozor. Globus objedeme z levé strany a opět se dostaneme na příjemnou a klidnou cyklostezku.

Najedeme na mostek a dostaneme se opět na druhou stranu řeky Opavy. Po 150 metrech odbočíme pravo, projedeme Malými Hošticemi. Mineme železniční stanici (pokud nemáme auto, je možno začít trasu zde) a pokračujeme po asfaltové cyklostezce až do zámeckého parku zámku Velké Hoštice. Projedeme kolem dětského hřiště s lanovým centrem. Přijedeme k zámku, zde odbočíme vpravo a pokračujeme krásným parkem. Přijedeme do Velkých Hoštic, trasa nás vede po ulici Luční, odbočíme vlevo na ulici Bezručovu, po 100 m odbočíme vpravo na ulici Mírovou. Na konci Hoštic zkřížíme naši původní trasu, sjedeme z 55. Radegast Opava, odbočíme vpravo a opět se dostaneme do areálu golfového hřiště. Projedeme po stezce vedoucí mezi rybníky po pravé straně a hřištěm po levé straně. Míjíme jednotlivé jamky a trasa nás zavede až k zámku Kravaře a zpět na parkoviště, ze kterého jsme vyjeli.

Lze navštívit zámek Kravaře, ve kterém je umístěna expozice Ostravské operace.

Zámek Velké Hoštice (bez expozice, ale s restaurací a vinotékou) a zámecký park s dětským hřištěm.