Malý okruh okolo Cortina ďAmpezzo
Jan Svoboda
blue
Ne
Okruh okolo vyhlášeného horského střediska s nádhernými výhledy na část Dolomit. Trasa Vás povede kolem olympijského skokanského můstku (dnes slouží už jen jako památka na OH 1956), přes horskou řeku Torrente Boite, nebo také historickým centrem městečka Cortina ďAmpezzo.

Okruh je trasován se startem a cílem mezi kempy Cortina a Rocchetta, můžete se na něj napojit také ze kteréhokoliv parkoviště ve městě Cortina d’Ampezzo.

Lehčí trasa vedoucí převážně po asfaltových silnicích a šotolinových cestách. Na začátku trasy je jedno krátké prudší stoupání, jinak většinu z celkových nastoupaných metrů zvládnete postupným nenáročným stoupáním v prostřední třetině okruhu.

Od recepce kempu Cortina se vydáte směrem od řeky, po několika desítkách metrů se napojíte na cyklotrasu č. 8 odbočením vlevo. Po této cyklotrase dojedete do vesničky Campo di Sotto, kde sjedete z cyklotrasy vlevo. Po levé ruce budete mít třetí z místních kempů, kemp Dolomity. Za můstkem přes Torrente Boite na Vás budou čekat krátké serpentiny, kterými vystoupáte do obce Zuel di Sopra.

Hned na okraji Zuel di Sopra odbočte vpravo do ulice Località Zuel di Sotto, po které sjedete okolo skokanského můstku k fotbalovému hřišti, které vzniklo v původním doskočišti můstku. Za fotbalovým hřištěm se držte vpravo, pokračujte po cestě kolem lesa (budete ho mít po pravé ruce). Na konci lesa se napojíte na cyklotrasu E1, na kterou najedete odbočením vlevo.

Po cyklotrase E1 vyjedete k hlavní silnici SS51, před kterou odbočíte vlevo a okolo autobusové zastávky najedete na cyklostezku, která kopíruje hlavní silnici zpět do obce Zuel di Sopra. Stále pokračujte po cyklotrase E1, která Vás zprava přivede mírným stoupáním do města Cortina ďAmpezzo. U parkoviště lanové dráhy přejedete hlavní silnici a po cyklotrase č. 13 sjedete ulicí Via XXIX Maggio do historického centra města na náměstí Piazza Angelo Dibona.

Z náměstí Piazza Angelo Dibona najeďte na ulici Via del Mercato, ze které po několika metrech sjeďte vpravo na ulici Via del Parco. Po ulici Via del Parco pokračujte dále vpravo, před mostem přes Torrente Boite odbočte vlevo na cyklostezku, po které vede cyklotrasa č. 8. Pokračujte po proudu řeky k dalšímu můstku přes Torrente Boite (v době trasování byla cyklostezka v tomto úseku v kompletní rekonstrukci, proto byla volena trasa po ulici Via del Parco a přes parkoviště pod tenisovými kurty).

Za můstkem najedete na šotolinou cestu, po které vede stále cyklotrasa č. 8, ta Vás dovede do vesničky Campo di Sopra. Za ní se už po asfaltové cestě dostanete zpět na křizovatku, na které odbočíte vlevo a přijedete na začátek této trasy.

Město Cortina ďAmpezzo https://cs.wikipedia.org/wiki/Cortina_d%27Ampezzo

Skokanský můstek Trampolino Olimpico https://en.wikipedia.org/wiki/Trampolino_Olimpico