Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Na konec světa a ještě kousek dál
Jana Havlíková
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Zajímavá trasa s kopci a sjezdy, jak to už na Vysočině bývá, s možností občerstvení na trase. Trasa není vhodná pro děti, protože částečně vede po silnici II. třídy.

Začátek trasy:

Trasa začíná ve Žďáře nad Sázavou nad kinem Vysočina, kde je možné zaparkovat.

Náročnost:

Středně náročná trasa s kopečky i sjezdy, kde se pokocháte krásnou přírodou Žďárských vrchů.

Trasa vede po vedlejších cestách, cyklostezkách i po silnici II.třídy. Je formou okruhu.

Popis trasy:

Trasa začíná z parkoviště za kinem Vysočina. Mezi domy sjedete k hlavní silnici, kterou přejedete směrem ke obchodu Coop a odsud se vydáte vpravo, kolem mateřské školky. Asi 100 m za školkou zatočíte doleva a hned pak doprava z kopce a napojíte se na cyklostezku vedoucí do Hamrů.

Projedete hamerským sídlištěm a vyjedete u hlavní silnice. Směrem vlevo dole pod kopce začíná cyklostezka. Po chvíli se vám vynoří po pravé ruce krásná socha koněm s vozem od Michala Olšiaka a naproti tomu vlevo můžete vidět trialové trasy místního cyklo klubu. V polovině kopce, u autobusové zastávky stezka končí a vy kolmo přes silnici sjedete z kopce dolů.

Držíte se značky hlavní silnice. Dole pod kopcem vás cesta zavede vpravo přes kamenný mostek a stále se držíte vpravo a vyjedete krátký a prudký kopec až k silnici. Poté co si vydechnete, se dáte vlevo po silnici a pokračujete až do Šlakhamrů.

Na malém náměstíčku je autobusová zastávka a vedle ní informační tabule o Šlakhamru, který můžete navštívit, spíše však vedle stupátka koloběžky než na něm. My však pokračujeme dál vzhůru kolem místního rybníčku a cesta nás dovede až na konec světa k vojákovi. Naše cesta vede stále do kopce po červené turistické značce pod kopcem Peperkem až na tzv. Samotín. Tady vás čekají krásné výhledy při dlouhém sjezdu v průsecích lesa. Jediná vada na tomto sjezdu jsou příčné odvody vody. Pozor na ně.

Tímto sjezdem se dostanete do Velké Losenice. Nikam neodbočujete a cesta vás zavede až na konec vesnice. Lesem pokračujete do vesnice Vepřová. Čeká vás náročné stoupání, tak se nelekejte.

Ve Vepřové se držíte vpravo a najedete na silnici II.třídy směrem na Račín. Před Račínem na vás čeká další kopec, ale na jeho konci na vás čeká příjemné posezení a možnost občerstvení v hotelu Leopold s vlastním minipivovarem. Hned za hotelem je malý rybníček s další sochou od Michala Olšiaka.

Naše trasa pokračuje lesem a následně dlouhým sjezdem do Polničky, kde se na křižovatce u penzionu Červeňák dáte vpravo a kolem restaurace Polnička až na konec vesnice, kde se napojíte na cyklostezku kolem Pilské nádrže. Zde je možnost odpočinku, koupání a využití volnočasového areálu dle libosti.

Naše trasa pokračuje lesem a následně dlouhým sjezdem do Polničky, kde se na křižovatce u penzionu Červeňák dáte vpravo a kolem restaurace Polnička až na konec vesnice, kde se napojíte na cyklostezku kolem Pilské nádrže. Zde je možnost odpočinku, koupání a využití volnočasového areálu dle libosti.

Po cyklostezce dojedete až do Žďáru nad Sázavou ke kulturnímu domu. Přejedete hlavní silnici a kolem velkoobchodu s nápoji a pod starou tvrzí dojedete na Farská humna. I zde je v letních měsících možnost občerstvení či osvěžení zmrzlinou. Objedete celý park a přejedete přes novou lávku přes řeku Sázavu. Hned za lávkou odbočíte vlevo a stezka vás zavede i s jedním podjezdem pod mostem k nákupnímu domu Penny. Hlavní silnici přejedete a pokračujete po stezce kolem zahrádek dále.

Tipy:

sochy Michala Olšiaka po trase - Kůň (Hamry nad Sázavou), Rak (Račín, u rybníka), Lev a orlice (Pilská nádrž, Žďár n.S.)

voják na Konci světa

Brdičkův mlýn, znamená ale odklon od trasy

vrchol kopce Peperek, ale opět odklon z trasy

krásné výhledy

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost