Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Okolo horní části Lipna
Jaryn Pavel
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Hezká trasa mimo silnice, přírodou, kolem horní části Lipenské přehrady, kde není takový turistický ruch jako kolem Frymburka a Lipna nad Vltavou. V sezóně lze na více místech spojit s koupáním.

Začátek trasy:

Pokud chcete přijet vlakem, tak zastávka Černá v Pošumaví žst. Kdo přijede autem, parkoviště u přívozu v Dolní Vltavici.

Náročnost:

Středně těžká, na trati je pár kopečků, celkový výstup je cca 500 metrů. Trasa vede z poloviny po běžných silnicích, ovšem s minimálním provozem, a zbytek po cyklostezkách. Až na cca 4 km vede po hladkém asfaltu.

Popis trasy:

Trasa začíná u přívozu v Dolní Vltavici (nejdelší přívoz na Lipně), který sezóně jezdí v každou celou hodinu. Naštěstí hned u přívozu je venkovní kiosek s posezením, takže vám případné čekání příjemně uteče. Po vystoupení na druhém břehu vyjedete po cyklostezce 1022 a na nejbližším rozcestí odbočíte vpravo na stezku č. 7, 1033 Vltavská. Ta se líbí perfektním novým asfaltem, který po pár kilometrech přejde na horší původní, aby potom v úseku cca 4 km skoro zmizel v dírách a výmolech. Silniční kolobrndu je třeba chvilkami tlačit, na turistických a terénních si to i užijete. Trápení vám zpříjemní několik pěkných výhledů na jezero a po jeho překonání už se povezete bez výjimky po hladkém, ale fakt. Stezka 7, 1033 vás dovede až do vesničky Přední Zvonková, kde odbočíte vpravo na 1020, která vede zpět k jezeru do Bližší Lhoty.

Pokud by vám došly síly, nebo se přihodilo cokoli jiného, můžete se odtud vrátit přívozem do Horní Plané. V létě je možné se u přívozu i vykoupat. Krátký odpočinek vřele doporučuji, protože vás čeká asi nejhorší stoupání na trase, delší a prudké. Dá se vyjet, ale je to docela fitness. Může vás uklidnit fakt, že se potom krásně svezete dolů lesem a mezi šumavskými loukami až na další křižovatku, kde odbočíte vpravo zpět, na naší známou 7, 1033. A pojedete z kopečka kolem nově zrekonstruovaného kanálu Klápa až do Nové Pece. Pokud máte zájem, můžete odbočit vlevo a zajet se podívat asi 500 metrů proti proudu na technickou památku Želnavský (Novopecký) smyk. V Nové Peci je několik restaurací a ideální místo na odpočinek. Kdyby někomu úplně došlo, nebo se hodně zkazilo počasí, dá se odtud dojet vlakem do Černé v Pošumaví.

Z mostu na konci Pece se podíváte na samotný začátek Lipenské přehrady. Kousek za ním začíná cyklostezka, ze které nesjedete až do Černé v Pošumaví. Je to velice pěkný úsek s výhledy na jezero a daleko menším provozem než okolo Lipna a Frymburku. Až na stoupání okolo osady Jenišov na Karlův Dvůr je poměrně rovinatá s celou řadou možných zastávek na občerstvení. Upozorňuji pouze na poměrně prudký sjezd v obci Karlovy Dvory, tam opatrně! Na hrázi před Černou v Pošumaví si budete připadat skoro jako v Chorvatsku, výhled na jednu z nejširších částí přehrady je úchvatný. Z Černé se potom dá pokračovat buď po oficiálně značené stezce 1022 vedoucí po silnici až do Dolní Vltavice, nebo jet okolo břehu na Jestřábí (popř. až na Radslav) a vrátit se do Bližné a odtud po 1022 do Vltavice. Tak jak tak si na cestu z Černé pošetřete nějaké síly, protože ještě něco nastoupáte, ale výhledy to vynahradí… Koloběhu zdar!

Tipy:

Výborné místo na odpočinek na konci Nové Pece po silničním mostem přes Vltavu (vedle fotbalového hřiště). Je tu jak pěkná plážička, tak i hezké venkovní posezení v Restauraci u mostu.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost