Okolo rybníků Tři Studně
Petr Bezchleba
blue
Trasa ve formě okruhu krásnými kopci Žďárských vrchů kolem rybníků Medlov a Sykovec, které se nacházejí u obce Tři Studně. Není zcela vhodná pro výlet s rodinou kvůli částem po hlavní silnici s větším provozem.

Start i cíl trasy je na centrálním parkovišti v obci Tři Studně v blízkosti penzionu U LOUBŮ.

Trasu tvoří jeden okruh s krásnými výhledy na okolní lesy a přírodu. Pouze 1,5 km vede po zpevněné hliněné cestě, která je ovšem s kvalitním povrchem, zbytek je asfaltový povrch. 180 metrů převýšení není mnoho ale kopce jsou prudké i táhlé.

V letních měsících zde je větší pohyb turistů i vozidel. Dávejte pozor.

Start trasy je na parkovišti na Třech Studních odtud se vydáme doleva. Na první křižovatce cca 400 metrů od startu jedeme doprava po hlavní silnici směr Sněžné. Silnice je hlavní občas je větší provoz.

Po 2 km v obci Fryšava (občas nazváno Fryšava pod Žákovou horou) u zastávky a místní pošty odbočujeme doprava do prudšího stoupání nad první rybník Medlov. Stoupání je asi 700 metrů dlouhé a na jeho vrcholu je krásný výhled na rybník Medlov, obec Fryšava nebo vysílač Buchtův kopec. Po sjezdu k rybníku na začátku hráze je možné v letním období využít malé občerstvení. Na druhé straně hráze je Hotel Medlov. Koupání povoleno po celý rok.

Od Medlova jedeme lesem po klidné cestě k Penzionu U Martina, kde skvěle vaří. U penzionu na hlavní odbočujeme vpravo na hlavní silnici směr Rokytno. Za prudkou levou zatáčkou v obci uhýbáme doprava na cestu mezi domy, která nás provede zbytkem obce, držíme se vpravo.

Po sjezdu a výjezdu kopce za obcí Rokytno již mám na dohled po levé straně v lese rybník Sykovec. Přes křižovatku se dáváme rovně, na polní cestu. podle směrovek k Hotelu Horník. Zde vlevo za budovou můžeme najít sochu Michala Olšiaka - "káně" a vpravo od hotelu dojdeme na pláž rybníka. V letních měsících lze využít občerstvení i ubytování.

Dále po cestě od Hotelu Horník přijedeme již zpět do obce Tři Studně a můžeme se kochat krásnými chaloupkami a penziony mezi stromy. Těsně před koncem trasy potkáváme světový rozcestník, který vám ukáže jak daleko je do různých světových měst a obcí.

Od rozcestníku je to již jen 400 metrů zpět na parkoviště k autu.

Restaurace a penzion U Loubů - jídlo, pití, ubytování

koupání v rybnících Medlov a Sykovec díky nadmořské výšce většinou v chladnější osvěžující vodě