Po cyklostezce ze Světlé nad Sázavou do Smrčné podél řeky Sázavy
Lída Bouchnerová
green
Vydáme se po pěkné cyklostezce ze Světlé nad Sázavou na občerstvení u vlakové stanice Smrčná. Celou dobu pojedeme kolem krásné řeky Sázavy a můžeme navštívit zámek ve Světlé.

Začínáme před budovou vlakového nádraží ve Světlé nad Sázavou.

Trasa vede většinou po asfaltové cyklostezce, jen ve městě pojedeme malý kousek po silnici. Výlet není náročný, tudíž je vhodný i pro děti, cestou je spousta míst k odpočinku, ať už turistické přístřešky, nebo stánky s občerstvením.

Když vyjdeme ze světelské nádražní budovy, přejedeme již nefunkční koleje a odbočíme doprava (parkoviště máme po pravé ruce) do ulice Nádražní.Asi za 80 m odbočíme vlevo do úzké uličky, přejeme most přes řeku Sázavu a pokračujeme rovně po panelech. Ještě před vjezdem na silnici odbočíme doprava na cestu a na jejím konci se napojíme do ulice Zámecká. Za chviličku vidíme po levé straně zámek a zahradu.Jedeme doprava po hlavní - Jelenova ulice (na Ledeč a Habry). Zde se k nám připojuje cyklotrasa č. 19, která nás bude provázet celou dobu až do Smrčné a zpět.

Opět přejedeme most přes řeku a odbočíme vlevo na Ledeč a hned znovu doleva, protože sledujeme cyklistické značení č. 19. Když přijedeme k řece, pojedeme doprava a pak stále po cyklostezce. Poprvé přejdeme houpací lávku přes řeku, odbočíme vpravo, míjíme chatovou oblast a další most přes řeku vede k vlakové zastávce Smrčná, kde je v letních měsících otevřený stánek s občerstvením.

Stejnou cestou se vrátíme zpět do Světlé, jen ve městě nepřejedeme most přes Sázavu (Jelenova ulice), ale před mostem odbočíme doleva do ulice Pěšinky a dojedeme až na její konec. Odbočíme doprava do Nádražní ulice, trochu se projedeme po kostkách a za cca 100 m pojedeme opět vpravo a za necelých 300 m už vidíme po levé straně budovu vlakové stanice Světlá nad Sázavou.

Světlá nad Sázavou - kostel sv. Václava (28.9. velká pouť), zámek s parkem (prohlídky, občerstvení), muzeum, Turecký pavilon, středověké podzemí, www.svetlans.cz

Celou dobu kopíruje cyklostezku nejen řeka Sázava, ale i železniční trať, takže je možné výlet zkrátit nastoupením do vlaku na zastávkách: Dolní Březinka, Mrzkovice a Smrčná

Na vlakovém nádraží Světlá nad Sázavou je parkoviště, občerstvení i kohoutek s pitnou vodou, pokud si doma zapomenete natočit do láhve :)

Smrčná - občerstvení, různé letní akce: www.facebook.com/rychliksmrcna/