Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Polská strana Jizerských hor
Patrik Wilke
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Celodenní výlet na polské straně Jizerských hor.

Začátek trasy:

Trasa začíná na nádraží Szklarska Poreba. Auto je možné nechat v cíli na nádraží ve Frýdlantu a na start se dopravit vlakem. Spojení je dobré s jedním přestupem v Liberci. Dříve v úseku Tanvald - Harrachov jezdila zubačka a za stanicí Harrachov vlak projíždí nádhernou krajinou Jizerských hor.

Náročnost:

Trasa je náročnější na stoupání. Hned na začátku je náročné stoupání na rozhlednu Wysoki Kamien to bude pro většinu koloběžců pěší. Na zbytku trasy kopce také jsou ale už ne tak náročné. Na trasu doporučuji koloběžku trekovou nebo terénní, na silniční to nepůjde.

Popis trasy:

Z nádraží Szklarska Poreba vede cesta po cyklotrase číslo 8 ze které na 2 kilometru pokračuje po červené turistické značce. Po červené až na Wysoki Kamien, to nejvyšší bod trasy. Na vrcholu je krásná rozhledna a kavárna.

Z Wysokeho Kamiene trasa pokračuje opět po červené až na Rozdroże Pod Zwaliskiem kde uhneme na mordou. Z modré se napojíme na cyklostezku 8 po které jedeme až k bývalému lomu na křemen Stanislaw. Lom určitě stojí za prozkoumání.

Od lomu trasa vede opět po cyklotrase číslo 8 a na rozcestí Rozdroże pod Cichą Równią. Tady se trasa spojí i s cyklostezkou číslo 13 a trasa vede kus cesty souběžně po 8 i 13. U přístřešku Zielona Budka odbočíme na cyklostezku 10 po které dojedeme až k rozhledně Wieża Skywalk.

Od rozhledny Wieża Skywalk trasa pokračuje do centra města Swieradow - Zdroj kde je Lázeňský dům a možnost ochutnat minerální pramen. Taky je zde kavárna, muzeum lázeňství, park. Trasa pokračuje Lázeňskou ulicí kde je spousta krámků, občerstvení a mnoho dalšího. Po průjezdu městem se připojíme na černou turistickou stezku a jedeme kolem velkých parkovišť k rozhledně Mlynica.

Kousek od rozhledny se na parkovišti napojíme na cyklostezku Rubezahl - Radweg po které dojedeme až na Hranici mezi Polskem a Českem. Z hranice trasa vede po silnici a za nedlouho je Hřbitov na kterém je Klingerovo mauzoleum a to stojí za omrknutí. Od Hřbitova jedeme dál po silnici až do centra Nového Města pod Smrkem kde se napojíme na cyklostezku.

Z Nového Města se po cyklostezce vydáme přes Ludvíkov a Raspenavu do Frýdlantu. Pod frýdlantským hradem je po cestě pivovar. Zbytek cesty už vede centrem Frýdlantu až na nádraží.

Tipy:

Na začátek bych zajel i do centra Szklarske Poreby

Letní bobová dráha u velkých parkovišť nad Swieradow - Zdroj. Já tam byl, za pár korun pěkné zpestření cesty.

Za Novým Městě jsou Singltreky není problém je najít na mapě. Většina z nich je sjízdná na koloběžce.

Zámecký pivovar Frýdlant kde je pěkné posezení a dobré pivo. V pivovaru i vaří tak je možné na závěr výletu doplnit energii.

Prohlídka zámku Frýdlant

Kavárna a cukrárna Vločka ve Frýdlantu

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost