Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Posázavská sedmdesátka
Lída Bouchnerová
black
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
70 kilometrů po Českomoravské vrchovině s návštěvou hradu Lipnice a údajně nejstaršího stromu ve střední Evropě

Začátek trasy:

Start i cíl je v Havl. Brodě na vlakovém nádraží.

Náročnost:

Výlet je vhodný pro pokročilejší koloběžce/kyně, trasa je místy dost kopcovitá, celkové převýšení je téměř 1000m.

Trasa vede převážně po vedlejších silnicích s malým provozem, cca 6km po silnici II. třídy, 2km po staré silnici nevalné kvality a cyklostezkách.

Popis trasy:

Z nádraží se vydáme doprava, projedeme kolem autobusového nádraží, odbočíme doprava na ulici 5. května a na křižovatce doleva na Bělohradskou ulici, která je zároveň cyklotrasou č. 19 a 4157. Po 150m zahneme vpravo a pokračujeme k mostu přes řeku Sázavou, před kterým zatočíme vlevo na cyklostezku, po níž pokračujeme cca 1500m, dojedeme na její konec, kde zahneme vlevo a pojedeme po cyklotrase č. 19 obcemi Papšíkov a Poděbaby, opustíme cyklotrasu č. 19, která pokračuje vpravo do Klanečné a my jedeme rovně do Hurtovy Lhoty. V H. Lhotě jedeme po hlavní (odbočíme vpravo) do obce Březinka, kde na konci vesnice odbočujeme vlevo na Lipnici a Krásnou Horu. Protože projedeme Krásnou Horou, odbočíme po 300 metrech vpravo. V obci na křižovatce pokračujeme po hlavní doprava a po 1200m na kopečku odbočíme vlevo na Lipnici přes Svitálku a Dolní Dvůr.

Projedeme návsí obce Lipnice nad Sázavou a na konci pokračujeme vlevo, opět se setkáváme s cyklotrasou č. 19 a 1211, kterou záhy zanecháme svému osudu a směřujeme doprava na Dolní Město. Překonáme křižovatku a jedeme stále rovně do Dolního Města. V D. Městě stále rovně na Ledeč a Meziklasí.Za obcí odbočíme na křižovatce doleva na Rejčkov. Po 2km si můžeme všimnout nádherného kostela sv. Markéty v Loukově se šindelovou střechou.

Pokračujeme stále po hlavní přes Dobrou Vodu Lipnickou, Rejčkov až do Koutů, kde v obci na trojúhelníkové minikřižovatce u pomníku obětem 1. sv. války zahneme doprava na trochu horší starou cestu a dojedeme do Bojiště.Z Bojiště jedeme rovně a napojíme se na známou cyklotrasu č.19, která nás zavede na náměstí v Ledči nad Sázavou. Na náměstí najdeme ceduli, jedeme doprava na Havlíčkův Brod a těsně za zatáčkou si všímáme cyklistického značení a zvolíme si cyklotrasu č.4156 na Chotěboř a Sázavku.Přejedeme most a zabočíme doprava a jedeme stále po hlavní. Po levici nahoře vidíme kamenný hrad Ledeč nad Sázavou. Podjedeme železniční most a hurá do kopce.

Za Ledčí v obci Ostrov pokračujeme stále po hlavní, čili opět opouštíme cyklotrasu č. 4156. 2km za obcí Ostrov se nacházejí Vilémovice, které mají hned několik zajímavostí, před hospodou U Čerta odbočíme vlevo a za cca 200m vidíme po levé straně původně barokní zámek, v jehož zahradě roste přísně chráněný tis červený.

Když se dosyta pokocháme krásou zámku a vzácného stromu, vrátíme se zpět na silnici a jedeme doleva dál 4km do obce Leštinka, kde první odbočkou z hlavní silnice zamíříme doprava, tam nás čeká prudký sjezd k řece Sázavě. Cesta kopíruje modrou turistickou značku.Přejedeme koleje u zastávky Smrčná, most a tam se opět setkáváme se starou známou cyklotrasou č. 19, po které se vydáme proti proudu řeky Sázavy, tj. doleva. Po pár stech metrech se z cyklotrasy stává cyklostezka a užíváme si jí 3 kilometry. Když dojedeme na rozcestí, padne nám do oka odpočívadlo a kiosek s točeným Bernardem. Po osvěžení zahneme vlevo a přejedeme houpací most, za mostem vpravo opět po krásné cyklostezce až do Světlé nad Sázavou.

Cyklotrasu č.19 necháme na křižovatce před kostelem odbočit vpravo a my se vydáme doleva na vedlejší silnici. První odbočkou zamíříme po hlavní doprava a vychutnáme si drncání po dlažebních kostkách. Za chviličku vidíme ceduli a jedeme rovně na Habry. Stále se držíme hlavní silnice s dlažebními kostkami a směru na Habry. Když dojedeme ke křižovatce, pokračujeme po hlavní doleva nahoru, stále na Habry a hned za železničním přejezdem zahneme vpravo a rovnoběžně s kolejemi se dostáváme ze Světlé do Příseky.V Přísece pokračujeme stále po hlavní, na Malčín, a jinak než do kopce. Vidíme další křižovatku s možnostmi Malčín-rovně, Kunemil a Služátky-doleva. Vybíráme si Malčín a po kilometru odbočujeme z hlavní silnice (vede doleva) na neznačenou cestu do lesa (mírně doprava). Této silničky, která vede celou dobu lesem, se držíme po 4 kilometry, stále rovně za nosem přes Dobrou vodu až do Lučice, kam se dostaneme, když na konci této lesní asfaltky zamíříme doprava do obce. Odtud nám už stačí sledovat cedule na H. Brod. V Lučici nás čeká poslední dokopec tohoto výletu a z Veselého Žďáru to pojede skoro samo až do Brodu.

Protože se nám nechce jezdit po hlavní, propleteme se v Perknově (část obce HB) uličkami: Spojovací, Dlouhá, Evropská. Než Evropská ulice zatočí doleva, najedeme vpravo na chodník, ze kterého se bohužel nakonec na tu hlavní silnici stejně dostaneme, ale jen na kilometr a kousek. Na kruhovém objezdu pokračujeme rovně a za 500m odbočíme druhou ulicí vpravo (ta první je taková škaredá, štěrková). Touto ulicí jedeme stále víceméně rovně, dojedeme k ubytovně a kolem ní vlevo, kde ulice ústí do cyklostezky. Cyklostezku opustíme za 1500m odbočením doprava na kamenný most a jedeme rovně až po křižovatku, tam zahneme vlevo na Bělohradskou ulici a víme, že se po 150m dáme doprava na ulici 5. května, odkud vidíme konečnou zastávku našeho dnešního výletu - havlíčkobrodské vlakové nádraží.

Tipy:

Krásná Hora - kostelík Narození sv. Jana Křtitele a dřevěná zvonice (foto č. 2)

Hrad Lipnice nad Sázavou - postaven roku 1310, možnost prohlídky (foto č. 1+4)

Lipnice nad Sázavou - hospůdka U České Koruny (foto č. 3)

Kostel sv. Markéty v Loukově, kulturní památka (foto č. 5)

Hrad Ledeč nad Sázavou - nejstarší šlechtický hrad v Čechách, možnost prohlídky (foto č. 7)

Vilémovice: původně barokní zámek v soukromém vlastnictví (foto č. 8); v zámecké zahradě, která je přístupná, roste přísně chráněný tis červený, jehož stáří se odhaduje na 1500-2000 let a bývá nazýván nejstarším stromem ve střední Evropě (foto č. 9)

Cyklostezka mezi Smrčnou a Světlou nad Sázavou - odpočívadlo a kiosek s občerstvením (foto č. 10, 11, 12)

Světlá nad Sázavou - kostel sv. Václava (foto č. 13)

Lučice - kostel sv. Markéty (foto č. 14)

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost