Přes rozhlednu v Raděticích pod zříceninu hradu Dobronice u Bechyně
Jan Svoboda
blue
Příjemná projížďka jihočeskou krajinou byla projeta v rámci druhého srazu trasérů Průvodce Koloběhem, cestou navštívíte rozhlednu v Raděticích nebo Dobronice u Bechyně, které se nachází na břehu řeky Lužnice pod zříceninou bývalého hradu.

Kemp Cihelna u Bechyně, trasu je možné naplánovat i od vlakového nádraží v Bechyni, které je přibližně 1,5 Km od kempu.

Lehká trasa vede převážně po asfaltových cestách s minimálním provozem, s polními nebo šotolinovými cestami se potkáte přibližně na desetině trasy. Z tohoto důvodu je pro tuto trasu ideální turistická koloběžka.

Z kempu Cihelna (případně z vlakového nádraží v Bechyni) se vydejte po silnici vlevo směrem na Radětice (z vlakového nádraží ulicemi U nádraží, Libušina a Písecká). V Raděticích před výklenkovou kaplí Panny Marie odbočte vlevo, pojedete okolo fotbalového hřiště a následně po polní cestě “za humny”. Po chvilce najedete na asfaltovou silnici, po které opustíte Radětice. Za necelý kilometr dojedete k lesu, před kterým odbočíte vpravo na polní cestu - ta vás dovede k radětické rozhledně.

Od rozhledny se vrátíte do Radětic stejnou cestou, pokračujte po asfaltové silnici až na náves. Držte se vlevo, přejeďte hlavní silnici a pokračujte okolo dvou obecních rybníčků (budete je mít po pravé ruce) po asfaltové silnici, která vás povede stále z kopce směrem k mlýnu Na Prádle.

Pokračujte okolo mlýna směrem na Senožaty. V Senožatech se napojíte na hlavní silnici odbočením vlevo. Po hlavní silnici pojedete asi 1,5 Km k odbočce na osadu Větrov (pokud se budete chtít vyhnout hlavní silnici, můžete využít odbočku vlevo na polní cestu ještě před Senožaty směrem na Haškovcovu Lhotu, která je pro turistickou koloběžku bez problému sjízdná). Okolo osady Větrov budete postupně sjíždět po polní a šotolinové cestě do Dobronic u Bechyně. Na prvním rozcestí v Dobronicích zahněte vpravo, místy rozbitá asfaltová cesta s výhledem na zříceninu vás dovede k mostu přes řeku Lužnici (z mostu je krásný výhled na zříceninu) a k občerstvení pod hradem Dobronice.

Po zaslouženém odpočinku v občerstvení pod hradem Dobronice vystoupáte po silnici Dobronicemi. Stejná silnice vás dovede až k hlavní silnici mezi Bechyní a Opařany (asi jeden kilometr za Dobronicemi), na hlavní silnici najedete odbočením vpravo, po necelých 200 m sjedete vlevo směrem na Rataje.

Po této silnici sjedete do Rataj, za mostkem přes říčku Smutnou pokračujte rovně. Držte se pořád na této silnici, která vás asi dva kilometry přivede na silnici mezi Bernarticemi a Bechyní. Na tuto silnici najeďte odbočením vlevo, po dvou kilometrech projedete opět Raděticemi a sjedete ke kempu Cihelna (případně dojedete až k vlakovému násraží v Bechyni).

Rozhledna Radětice, https://www.kudyznudy.cz/aktivity/rozhledna-radetice-u-bechyne

Zřícenina hradu Dobronice u Bechyně, https://www.kudyznudy.cz/aktivity/goticky-hrad-dobronice