Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Projížďka cyklostezkou v komplexu tunelů mezi městy Levanto a Framura
Jan Svoboda
green
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Rovinatá trasa vede převážně po hladké asfaltové stezce pro cyklisty a pěší, spojuje dvě železniční stanice Levanto a Framura. Pro zpestření je do trasy zařazena odbočka kolem kostela Chiesa di San Andrea k hradu Castello di Levanto. Tento úsek je do mírného stoupání, v jedné části je nutné koloběžku přenést po několika nízkých schodech.

Začátek trasy:

Železniční stanice ve městě Levanto.

Náročnost:

Nenáročná trasa, kterou lze vypuštěním návštěvy kostela Chiesa di San Andrea s hradem Castello di Levanto změnit na ideální trasu pro vytrvalostní trénink (opakované projetí po cyklostezce v komplexu tunelů).

Popis trasy:

Od železniční stanice Levanto se vydáte po ulicích Corso Roma, Via Varego a Via Jacopo da Levanto k parku Piazza Generale Staglieno. Za parkem odbočte doprava do ulice Via Don Emanuale Toso, která Vás přivede pod kostel Chiesa di San Andrea. Kostel objeďte tak, aby byl celou dobu po Vaší pravé ruce. Za kostelem je potřeba přenést koloběžku po kamenném schodišti, za schody odbočte vpravo a dojedete k hradu Castello di Levanto.

Od hradu se vraťte ke schodišti, na rozcestí odbočte na silnici vlevo (od schodiště první vpravo). Po několika metrech se napojíte odbočením vlevo na ulici Via al Mesco, po které sjedete zpět na parkoviště k parku Piazza Generale Staglieno. Projeďte okolo parku (budete ho mít po pravé ruce) a pokračujte stále rovně až k ulici Lungomare Amerigo Vespucci, na které začíná cyklostezka, která Vás provede komplexem tunelů až k železniční stanici městečka Framura.

Od železniční stanice se budete vracet po stejné cyklostezce zpět do města Levanto, na konci ulice Lungomare Amerigo Vespucci sjedete vlevo na hlavní silnici, po které se dostanete k vlakové stanici (můžete využít i okolní malebné uličky, v tomto městečku se nedá ztratit).

Tipy:

Městečko Levanto, https://cs.wikipedia.org/wiki/Levanto

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost