Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z České Lípy do Děčína
Patrik Wilke
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Pohodová trasa, na které je k vidění zámek a zřícenina hradu. po cestě je i možnost dát si výbornou pizzu.

Začátek trasy:

Trasa začíná na nádraží v České Lípě, před kterým je hned cyklostezka. Spojení vlakem do Lípy je dobré hned z několika směrů.

Náročnost:

Trasa je nenáročná, z velké části vede po proudu řeky Ploučnice a po bývalé železniční trati z České Lípy do Benešova nad Ploučnicí. Nejnáročnější úsek je zajížďka na zříceninu hradu Ostrý.

Popis trasy:

Trasa začíná na hlavním nádraží v České Lípě, před kterým je cyklostezka 3054, po které projedete městem. Za městem se na chvilku z cyklostezky odpojíte a po hlavní silnici přijedete do Horní Libchavy k zámku. Po prohlídce zámku pokračujete dál po hlavní silnici až do místa, kde je křižovatka cyklostezky a silnice. Tady se dáte vlevo po cyklostezce Varhany. Je to bývalá železniční trať z Lípy do Kamenického Šenova. Po pár kilometrech přijedete k vagónu a bývalému nádraží Volfartice. Hned za nádražím se dáte dolů do leva a vesnici Volfartice projedete po cyklostezce 3056. Za vsí pojedete kolem Černého rybníka, ke kterému doporučuji zajet blíž, je tam molo. Dál se stále držte na cyklostezce až do Žandova.

V Žandově na náměstí najdete cyklostezku 15 po které podél Ploučnice pokračujete dál do Starého Šachova a Františkova nad Ploučnicí. Nad Františkovem odbočíte u fotbalového hřiště na zelenou turistickou trasu po které jedete až k zřícenině hradu Ostrý. Po prohlídce hradu dále po zelené až do Benešova nad Ploučnicí kde se zelená opět setká s cyklostezkou 15 po které pojedete dál. Cesta vede přes Malou Veleň a Bechlejovice až do cíle na nádraží Děčín - východ. odkud se můžete vrátit na start.

Tipy:

Na náměstí v Žandově májí výbornou pizzu, o které se mluví široko daleko

V České Lípě se vyplatí navštívit klášterní zahradu, kde je pivovar Lípák a vlastivědné muzeum. Je to jen malá zajížďka.

Konec může být i v Děčíně na hlavním nádraží, je to už kousek a cesta na něj není složitá.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost