Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Českého Šternberku přes zatopené mosty do Havlíčkova Brodu
Lída Bouchnerová
black
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Navštívíme hrady Český Šternberk, jeho přilehlou hladomornu a Lipnici nad Sázavou. Vydáme se za unikátními zatopenými mosty na vodní nádrži Švihov a pokocháme se pohledem na majestátní kamenný železniční viadukt, po kterém jezdily vlaky naposledy v roce 1970. Pro milovníky zlatavého moku tu máme exkurzi do rodinného pivovaru Švihov v obci Němčice.

Začátek trasy:

Začátek našeho putování je na vlakovém nádraží v Českém Šternberku.

Náročnost:

Středně náročná trasa s pestrým výškovým profilem a celkovým převýšením 1200m

Pojedeme po nízkofrekventovaných silnicích, kousek po silnici II. třídy, občas nějaká polňačka a cyklostezka.

Popis trasy:

Když vylezeme z vlaku, dáme se silnicí doprava (kopíruje jí červená turistická značka) a za cca 250m se napojíme na hlavní silnici směrem do města Český Šternberk, která je zároveň cyklotrasou č. 19. Po této silnici jedeme 1km (přejedeme koleje, most přes řeku Sázavu a sledujeme cyklistické značení a jedeme rovně na Postupice a Jemniště: cyklotrasa č. 0072). Po tomto kilometru jízdy vidíme na pravé straně parkoviště a na levé odbočku, kam směřujeme. Po 100m stoupání přijíždíme k hradu Český Šternberk a zatáčíme prudce doprava nahoru. Jedeme stále po asfaltce, překonáme serpentiny a nahoře odbočíme vpravo na šotolinovou cestu, po níž jedeme 300 metrů, kde vidíme odbočku vlevo ke hladomorně.

Od odbočky k hladomorně stále pokračujeme rovně po modré a červené turistické značce (polní cesta) cca 1,5km, až přijedeme ke křižovatce u Brtnického rybníku. Dáme se vlevo a jedeme po hlavní cca 1,5km. Přijíždíme k autobusové zastávce a vidíme i cyklistické značení a odbočujeme vpravo po cyklotrase č. 101 a č. 0071 1,5km. Podjíždíme dálniční most, přejedeme most přes řeku Blanici a hned za mostem se stočíme vpravo, kde nás za 100m opouští cyklotrasa č. 101, ale cyklotrasa č. 0071 nás bude doprovázet ještě dál do obce Psáře. Za obcí odbočíme vpravo na hlavní silnici a hned zas vlevo na Dubovku.

Z Dubovky jedeme na Dalkovice a Trhový Štěpánov. Tam se rozloučíme s cyklotrasou č. 0071. V Trhovém Štěpánově sledujeme mapu: jedeme po Dalkovické ulici až na její konec, kde se napojuje na hlavní, ze které se dáme první odbočkou vpravo do ulice Sokolská. Na konci ulice Sokolská odbočíme vlevo do Dubějovické ulice, po které se dostaneme až ven z města do obcí Dubějovice a Sedmpány. V Sedmpánech zahneme na první křižovatce vlevo a jedeme na křižovatku v obci (po pravé straně máme vodní nádrž) a pokračujeme rovně na cyklotrasu č. 0004.

Za 2km nás vítá obec Hulice. Na první značené křižovatce odbočíme z hlavní doprava na vedlejší silnici a jedeme víceméně rovně, přijedeme k fotbalovému hřišti (máme ho po pravé straně) a za hřištěm se hned stočíme doprava a pokračujeme stále rovně po staré asfaltce, potom zabočíme vlevo na lesní cestu. Po cca 500m vidíme lesní cestičku vpravo a po té se dostaneme k zatopeným mostům a vodní nádrži Švihov. Po stejné cestě se dostaneme zpátky do Hulic a Sedmpánů. V Sedmpánech jedeme po hlavní vlevo na Keblov a jsme na cyklotrase č. 0004. Pokračujeme rovně na Keblov a necháváme cyklotrasu č. 0004 odbočit vpravo. Po výšlapu na kopec nás čeká krásný výhled na obec Keblov a kopcovitý horizont.

V Keblově jedeme po hlavní a na velké křižovatce odbočíme vlevo na Bernartice, do kterých vjedeme, když pojedeme stále rovně 5km. Necelý kilometr za Bernarticemi se napojíme na hlavní silnici doleva a po 8km jí neopustíme. Za cca 1500m pokračujeme rovně na vedlejší silnici směrem na Kožlí (hlavní silnice vede do Ledče nad Sázavou). V Kožlí na křižovatce máme 3 možnosti: doprava – Ledeč, doleva – Humpolec. My pojedeme rovně :)

Jedeme stále za nosem, vyjíždíme z obce a vidíme křižovatku s hlavní silnicí, kterou přejedeme a zase směřujeme rovně necelé 2km do obce Bojiště, v obci odbočíme vpravo a jedeme rovně až k autobusové zastávce, před kterou zahneme doleva. Za kilometr cesty se před námi objeví křižovatka, zamíříme opět doleva a blížíme se k hlavní silnici, na kterou se napojíme směrem obec Veliká. Do obce ale nevjíždíme, jedeme rovně po cyklotrase č. 19 přes Dobrovítovu Lhotu, Bilantovu Lhotu, Trpišovice a Koňkovice. Tam nás opouští cyklotrasa č. 19 odbočením vlevo a my jedeme rovně na Meziklasí a za obcí na křižovatce opět rovně do Dolního Města.

V Dolním Městě na křižovatce v obci se napojujeme zpátky na cyklotrasu č. 19, ale pokračujeme po ní jen cca 800m, protože za D. Městem vede cyklotrasa doprava a my přejíždíme silnici rovně na Lipnici nad Sázavou, kde budeme za 2km. V Lipnici jedeme po hlavní zatočením vpravo, pak stále po hlavní odbočením vlevo na Havlíčkův Brod. Pořád se držíme hlavní silnice a cedulí na Havl. Brod. Výjezdem z Lipnice si užíváme příjemný sjezd do Dolního Dvora, kde potkáváme cyklotrasu č. 4155. Projíždíme osadou Svitálka a v lese v dolíku cyklotrasu č. 4155 pouštíme doleva na Volichov a my frčíme rovně na Havlíčkův Brod. Za chvíli nás to svádí doprava do Mozlova, ale my se nedáme a pokračujeme po hlavní na další křižovatku a tam se rozhodneme pro odbočení vpravo na Krásnou Horu.

Jedeme dolů a pak zas nahoru, a to už jsme v Krásné Hoře a jedeme po hlavní, tj. doleva na Havlíčkův Brod. Za 1,5km dorazíme ke křižovatce a jedeme doleva na HB a na další křižovatce taky na HB, ale tentokrát doprava. Projedeme obcemi Březinka a Hurtova Lhota. V H. Lhotě míříme po hlavní doleva a vychutnáme si příjemný sjezd cca 1,5 km, držíme se vpravo (po hlavní), napojíme se na cyklotrasu č. 19 a ta nás přes Poděbaby a Papšíkov dovede až do Havlíčkova Brodu na křižovatku s hlavní silnicí. Vjedeme na chodník po levé straně a přejedeme most nad železnicí. Za mostem je hned odbočka mírně vlevo, je to stezka pro cyklisty, ale my – koloběžkáři – tam taky smíme.

Sjedeme dolů a za přechodem pro chodce zahneme doleva z prudšího kopečka, který míří ke kovovému mostu přes řeku Sázavu. Trochu brzdíme, protože těsně před mostem odbočíme doprava a jedeme po cyklostezce stále rovně a rovně, podjedeme 2 mosty. Cyklostezka na konci míří doleva na kamenný most, ale my jedeme vpravo, pak rovně ke křižovatce, kde se napojíme na Bělohradskou ulici odbočením doleva. Po 150m chceme doprava na ulici 5. května, odkud vidíme konečnou zastávku našeho dnešního výletu - havlíčkobrodské vlakové nádraží.

Tipy:

Český Šternberk - hrad, hladomorna (foto č. 1-3)

Vodní nádrž Švihov - zatopené mosty, původně to měla být dálnice, ale kvůli výstavbě nádrže s pitnou vodou byl projekt dálnice posunut (foto č. 7+8)

Keblov - necelé 2km za obcí směrem na Němčice můžeme po pravé straně vidět kamenný viadukt se zaniklou železniční tratí (foto č. 9)

Němčice - rodinný pivovar Švihov

Lipnice nad Sázavou - hrad, zřícenina Bílé věže, hospůdka

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost