Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Chlumu u Třeboně na skok do Rakouska
Lída Bouchnerová
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Z Chlumu u Třeboně se vydáme nejen za hranice všedních dnů, ale i naší vlasti. Nakoukneme do Rakouska, navštívíme krásné hrady v Litschau a Heidenreichsteinu a pokocháme se krásou česko-rakouského pohraničí.

Začátek trasy:

Start je v Chlumu u Třeboně na náměstí u kostela Nanebevzetí Panny Marie

Náročnost:

Trasu tvoří většinou silnice s malým provozem, lesní asfaltky a pár km po uježděné polní cestě v Rakousku, která je vedená jako cyklotrasa. Pojedeme zvlněným pohraničím, takže o kopečky nebude nouze, ale nejsou nijak zvlášť náročné.

Popis trasy:

Z náměstí se vydáme ulicí Štítného, pak odbočíme vlevo na Tyršovu. Na křižovatce se dáme vpravo na Hejtmanskou hráz a na jejím konci doleva na Staňkov a Litschau. Pojedeme po cyklotrase č. 1014 až k česko-rakouským hranicím. Hned za hranicemi na rozcestí se budeme držet mírně vpravo. Projedeme obcí Schlag a následuje město Litschau s krásným zachovalým hradem ze 13. století.

Navigace nás elegantně vyvede z města, můžeme sledovat i cykloznačení Schrammel Radweg. Dostáváme se do obce Loimanns, dále do Klein-Radischen a Eberweis. Užijeme si sjezd do města Heidenreichstein, kde se nachází nádherný vodní hrad. Z města pojedeme směrem na Altmanns a Brand a za necelé 3 km jsme už zpátky v Česku.

Asi 300 m pojedeme lesní cestou a na rozcestí odbočíme vpravo na nádhernou asfaltovou silničku, která vede převážně lesem. Jedná se o cyklotrasu č. 341, a pokud se jí budeme držet, dorazíme až do Chlumu u Třeboně. V Chlumu se dáme vpravo na Třeboňskou ulici a po cca 1,5 km odbočíme vlevo na Hejtmanskou hráz. Odsud už pojedeme stále rovně za nosem, až ke kostelu Nanebevzetí Panny Marie na náměstí, odkud jsme dnes vyjížděli.

Tipy:

Chlum u Třeboně - spousta možností ubytování (kempy, penziony), koupání, park s barokním zámkem, dřevěná lávka na ostrůvek na rybníku Hejtman, poutní kostel Nanebevzetí Panny Marie

Litschau - hrad z roku 1260

Heidenreichstein - vodní hrad

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost