Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Harrachova na polské singltreky
Patrik Wilke
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Na této trase si užijete hlavně přírodu Jizerských hor. Ochutnáte místní pivo a můžete vidět, jak se v Harrachově vyrábí sklo.

Začátek trasy:

Začátek trasy na nádraží v Harrachově, ze kterého vyjedeme po zelené turistické značce.

Náročnost:

Trasa je náročnější na stoupání. Na singletracích jsou klopené zatáčky a úzké průjezdy, pro úplné nováčky to nebude to pravé. Na tento výlet bych zvolil koloběžku s vyšším nášlapem a terénním obutím.

Popis trasy:

Po vystoupení z vlaku přejdete koleje a vyjedete po zelené tur. značce až na rozcestník pod Dzialem Izerskim ze kterého budete pokračovat po žluté tur. zančce až do Jakuszyc. V Jakuszycích přejedete koleje a hned odbočíte na cyklotrasu 9, po kterém pojedete přibližně kilometr na začátek singletracku 14. Teď začne teprve sranda, po singletracku pojedete až na konec. Cestička je úzká a vlnitá, potkáte několik můstků přes potůčky. Na konci vyjedete na větší zpevněnou lesní cestu a pokračujete vpravo, je to stále trasa 14. Po pár kilometrech se k trase přidá i modrá tur. značka které se budete držet až do doby než se bude křížit se sigletrackem 14.

Dále pojedete po singletracku 14 až do Jakuszyc kde vyjedete na hlavní silnici. Z hlavní silnice už nikam neuhýbáte a jedete až do Harrachova kde doporučuji zastávku v pivovaru Novosad a sklárně. Pivovar by jste neměli minout je na levé straně hned u silnice po které jste přijeli. Z pivovaru vyjeďte na hlavní silnici hned na druhé straně je červená tur. značka (Stezka Českem) po které dojedete skrz město zpět na nádraží. Na tento výlet doporučuji koloběžku spíše terénní, na silničce to nepůjde.

Tipy:

V Harrachově je pivovar Novosad a hned vedle muzeum skla

Na nádraží v Harrachově je pěkné občerstvení U mašinky

Na 13 km trasy kousek za výjezdem ze singletracku14 je starý lom na křemen Stanislaw a ten stojí za návštěvu.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost