Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Harrachova na Voseckou boudu a přes Jizerky do Chrastavy
Patrik Wilke
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
4
Ano
Trasu bych doporučil těm kteří chtějí na jednom výletě hodně vidět. Trasa začne v Krkonoších a pokračuje Jizerskými horami, o krásnou přírodu a klid není nouze. Míst k občerstvení je po cestě víc než dost, třeba turistická chata Orle, ta za zastavení rozhodně stojí. Vyrazit bych doporučil na jaře nebo na podzim a ve všední den, o hlavní sezónu po cestě člověk potká možná víc lidí než by chtěl.

Začátek trasy:

Trasa začíná na nádraží v Harrachově ze kterého následuje sjezd do centra. Cestou je vidět lanovka na Černou Horu a skokanské můstky.

Náročnost:

Začátek trasy je do kopce, ti trochu zdatnější vyjedou až na Krakonošovu snídani. Pak už je to na tlačení ale výhled z Vosecké boudy za to stojí. Z Vosecké boudy až na začátek Jizerských hor se střídá výjezd se sjezdem. Zbytek trasy je pohodový.

Popis trasy:

Trasu začínáme průjezdem Harrachova, kde je lanovka na Černou horu a skokanské můstky. Pomalu začíná stoupání a následuje Mumlavský vodopád. Stoupání pokračuje podél řeky Mumlavy až na Krakonošovu snídani ze které většina z nás už bude koloběžku tlačit. Po vytlačení koloběžky na Voseckou boudu se naskytne krásný výhled. Po občerstvení sjedeme z Vosecké boudy dolů a po Janouškově cestě pokračujeme do Jakuszyc. Po cestě sjezd střídá výjezd až na hlavní silnici. Po hlavní silnici samozřejmě opatrně ale je to jen 2 km což se dá v pohodě zvládnou. Přejedeme Polsko Českou hranici a na začátku Jakuszyc odbočíme na žlutou.

Po žluté se napojíme na zelenou a přijedeme do Orle kde je možnost se občerstvit. Místo má své kouzlo tak zastávku rozhodně doporučuji. Z Orle kousek po červené pak odbočit na Karlovský most který je v rekonstrukci a nahrazuje ho lávka. Za mostem po žluté která je tak trochu na tlačení přijedeme do Jizerky. V bývalé sklářské osadě je muzeum Jizerských hor a další možnost občerstvení.Z Jizerky už je trasa klidnější, hned za osadou můžeme vidět rašeliniště Jizerky. Pak cesta příjemně ubíhá až k Horské stanici KNAJPA kde je další zajímavé občerstvení. Co by od Knajpy kamenem dohodil je rozhledna na Čihadle ze které je výhled na další rašeliniště. Cesta pokračuje dále po cyklostezce 22, žlutá a pak červená značka. Na 51 kilometru nezapomenout přibrzdit na vyhlídku Krásná Máří ze které je krásný výhled na Frýdlantsko. Z vyhlídky pokračujeme na Hřebínek, Bílou kuchyni až dolů do Oldřichova. Sjezd do Oldřichova je trochu prudký s větším počtem zatáček. Na začátku Oldřichova je odbočka na lesní cestu po které dojdete na Kaskádu Jeřici. Tam je možnost se v letních měsících osvěžit.

Dále už je cesta po rovině, z Oldřichova přijedete do Mníšku. Z Mníšku je možnost zajížďky cca 2km na Fojteckou přehradu. Kolem celé přehrady vede cesta a nachází se zde i pizzerie s pěkným posezením. Z Mníšku pak trasa pokračuje do Nové Vsi a Chrastavy ve které je pěkný kostel. Kostel je vidět po cestě tak není ani potřeba k němu zajíždět. Cestu zakončíme v Chrastavě na nádraží kde nastoupíme do vlaku který jede z Žitavy do Liberce.

Tipy:

- výchozí bod bych zvolil Liberec, kam se dá pohodlně vrátit pro auto- při sjezdu do Oldřichova stojí za shlédnutí Kaskáda Jeřice - cca 2km od Mníšku je přehrada Fojtka na kterou doporučím se také podívat- na 51 km neminout vyhlídku Krásná Máří ze které je pěkný výhled na Frýdlantsko

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost