Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Havlíčkova Brodu za ochutnávkou Žďárských vrchů
Lída Bouchnerová
black
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Velký okruh s návštěvou Žďárských vrchů. Podíváme se na menhir v Kladrubech, dorazíme k Velkému Dářku - největšímu rybníku na Vysočině, vykoupeme se v Pilské vodní nádrži a užijeme si 10 km po úžasné cyklostezce ze Sázavy do Přibyslavi, která vede po bývalé železniční trati.

Začátek trasy:

Začátek dnešního výletu je v Havlíčkově Brodě na vlakovém nádraží.

Náročnost:

Kvalita terénu je různorodá: trasa vede převážně po nízkofrekventovaných silnicích, občas po staré asfaltce (cca 3km), kousek polní cestou (cca 5km) a také po hladkých cyklostezkách.

Výlet je ideální pro milovníky kopečků a dálkových tras, převýšení necelých 1000m.

Popis trasy:

Z nádraží se vydáme doprava, projedeme kolem autobusového nádraží, odbočíme doprava na ulici 5. května a na křižovatce doleva na Bělohradskou ulici, která je zároveň cyklotrasou č. 19 a 4157. Po 150m zahneme vpravo a pokračujeme k mostu přes řeku Sázavou. Přejedeme most a dáme se hned vlevo na cyklostezku podél řeky. Za 300m, u kina Ostrov, zahneme vpravo na silnici, která je současně cyklotrasou č. 4153 a č. 4157. Na křižovatce pojedeme doleva (po hlavní) a po cca 50m odbočíme vpravo na chodník (kolem Tescomy) a směřujeme rovně do parku. Stále se držíme cyklotras č. 4153 a 4157, po kterých pokračujeme cca 1300m: po pravé straně máme rybníčky Obora a Hastrman, pak se na chviličku napojíme vpravo na ulici U Trojice, potom hned vlevo na ulici U Stadionu. Vyjedeme (nebo vyjdeme) kopeček, držíme se vlevo, projedeme kolem zimního stadionu, který máme po pravici a pokračujeme rovně kolem rybníčku Rantejch, až dorazíme k silnici. Odbočíme vpravo a za dalších 100m opět vpravo. Na rozcestí se s námi loučí cyklotrasa č. 4153, cyklotrasa č. 4157 zůstává. Podjedeme most a z H. Brodu se vymotáme ulicemi Na Úpatí, potom vlevo Pod Vodárnou a vpravo na Břevnickou ulici.

A to už jsme nad Brodem. Nepojedeme po hlavní doprava, ale rovně po cyklotrase č. 4157, která nás bude provázet dalších cca 17km. První osadou za Brodem jsou Občiny, tam pojedeme vpravo a na rozcestí vlevo na Břevnici. Nyní nás čeká sjezd do Břevnice, v obci odbočíme vpravo na Českou Bělou a následují obce Kyjov, Ždírec, Jilemník, Česká Bělá, Počátky a Dobkov. Celá cesta je krásně značená cyklotrasou č. 4157 a směrem na Chotěboř. V Dobkově se za autobusovou zastávkou dáme doprava a hned za prvním domem doleva, kde nás na chviličku čeká horší cesta, na jejímž konci je rozcestí a my volíme směr doprava, je to zároveň cyklotrasa č. 4156. Té si moc neužijeme, protože v obci Příjemky odbočujeme na křižovatce vlevo a 2km jedeme stále rovně po hlavní, až přijedeme ke křižovatce a dáme se vpravo směrem na Ždírec nad Doubravou.

Když přijedeme do obce Bílek, zahneme hned za kolejemi vlevo na starší asfaltku, kopíruje jí zelená turistická značka. Za 500m se zelená stáčí mírně vlevo, my volíme pravou stranu a cca 2,5km jedeme lesem stále rovně za nosem. Sjíždíme do obce Dolní Sokolovec, na prvním rozcestí se držíme mírně vlevo a na křižovatce odbočíme doprava po cyklotrase č. 5127 a jedeme do Libice nad Doubravou. V Libici na křižovatce stále sledujeme cyklotrasu č. 5127 a zahýbáme doprava na Trhovou Kamenici. Na rozcestí za Libicí vede cyklotrasa č. 5127 vlevo, ale my odbočujeme vpravo (po hlavní), opět na Trhovou Kamenici. Za 400m vidíme neoznačenou odbočku doprava do mírného, táhlého kopečka. Tam chceme a jedeme necelé 2km do osady Kladruby. Na kopečku dorazíme na rozcestí a pojedeme doprava. Následuje obec Sloupno, tam na křižovatce odbočíme doprava a za 400m na další křižovatce doleva na Podmoklany a Ždírec nad Doubravou, kde se opět setkáváme s cyklotrasou č. 5127. Za 2,5km vidíme odbočku dolů doprava na Branišov a Sychrov. Tam odbočíme a za cca 300m se před námi objeví po pravé straně zřícenina vodního mlýna. Vrátíme se zpátky nahoru na silnici a jedeme dál doprava po cyklotrase č. 5127 do Podmoklan, Nového a Horního Studence. Těsně za cedulí s koncem obce Horní Studenec se dáme mírně doprava do kopečka na krásnou novou cyklostezku a pokračujeme po ní až do Ždírce nad Doubravou.

Ve Ždírci musíme chtě-nechtě na hlavní. Na velké křižovatce jedeme rovně na Žďár nad Sázavou a na další křižovatce opět na Žďár, ale odbočujeme vlevo a za cca 100m se napojíme vpravo na cyklostezku, která nás dovede do Krucemburku, tam musíme opět po hlavní (kdo to tam zná, může se proplést uličkami). Ke konci Krucemburku vidíme po levé straně malou řadu garáží a odbočku k nim, kde vede modrá turistická značka. Odbočením na ní opouštíme hlavní silnici a jedeme po modré (záhy se k ní připojuje cyklostezka) do Vojnova Městce. Když zahne modrá značka doprava, my jedeme ještě rovně a hned další uličkou zahýbáme i my vpravo a víceméně rovně se dostáváme opět k hlavní silnici, odbočujeme na ní vpravo a za 100m vlevo na Radostín. Na této cestě nalézáme i cyklotrasy č. 16, 5061 a EV4.

V Radostíně opustíme první dvě a po cyklotrase EV4 odbočíme vlevo, jedeme kolem rybníčku a kaple sv. Rozálie. Stále sledujeme cyklotrasu EV4, přijíždíme k Velkému Dářku, na rozcestí se dáme vpravo. Kromě EV4 nás doprovází od rozcestí i červená turistická značka až do Polničky. Ke konci Polničky, odbočíme spolu s červenou doprava a za 200m před Pilskou vodní nádrží necháme červenou pokračovat rovně a my se vydáme vlevo na cyklostezku 5061 a EV4. Hlídáme si cyklotrasu č. 5061, protože díky ní projedeme krásně městem Žďár nad Sázavou. Ve Žďáře sledujeme mapu: po cyklostezce přejedeme most, silnici, druhý most a přijíždíme k ulici Kovářova, která pokračuje doprava po mostě. Tudy jedeme. Po přejetí mostu se držíme vlevo a hlídáme se ulici U Klafárku, kterou projedeme až na její konec, kde máme po pravé ruce střední školu ekonomiky a cestovního ruchu. Odbočíme vlevo a hned zas vpravo do kopce po dlažebních kostkách. Jsme v ulici Komenského. Přejedeme rovně křižovatku a z Komenského ulice se stává Okružní. Na jejím konci, na křižovatce, přejedeme rovně a hned se dáme vpravo na chodník, který je současně cyklostezkou. Přejíždíme most nad kolejemi a hned za mostem opět přecházíme na druhou stranu silnice a napojujeme se na cyklostezku a jedeme z kopečka. Když končí cyklostezka, pokračujeme rovně po silnici a cyklotrase č. 19 do Hamrů nad Sázavou.

Od této chvíle jedeme výhradně po cyklotrase č. 19 až do Havlíčkova Brodu, tak se nemůžeme ztratit. Lesíkem se za Hamrů dostaneme do Sázavy, kde se seznámíme s nádhernou cyklostezkou, která nás po 10km přivádí do Přibyslavi. V Přibyslavi odbočíme doleva na Hesov a přes Utín, Dlouhou Ves, Bartoušov a Herlify přijíždíme do cíle, do Havlíčkova Brodu. Přejedeme koleje, sjedeme z kopečka hned se kolem autobusového nádraží dáme vlevo na ulici 5. května. A zde jsme byli již na počátku našeho dnešního putování, čili víme, že vlakové nádraží je již na dohled.

Tipy:

Libice nad Doubravou - zámek, Pilnův statek, hospůdka

Kladruby - zvonička, menhir

Podmoklany - zřícenina vodního mlýnu

Nový Studenec - zámek, kostel sv. Václava

Ždírec nad Doubravou - minipivovar Džekův ranč

Velké Dářko - koupání

Polnička - krásná cyklostezka kolem nádrže Pilská, kde se můžeme vykoupat. U vody se nachází rekreační areál a stánek s občerstvením

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost