Z Milevska do Tábora
Jan Svoboda
Trasa v severní části Jížních Čech mezi Milevskem a Táborem vede převážně po asfaltových a zpevněných cestách, je plná zajímavých míst k zastavení. Ideální trasa na delší výlet s turistickou koloběžkou. Zpět do Milevska se dostanete přímým vlakovým spojením Tábor - Milevsko.

Železniční stanice Milevsko.

Středně těžká trasa vedoucí po asfaltových a zpevněných cestách z města Milevska postupným mírným stoupáním přes Jistebnickou vrchovinu, kde na Vás čekají dvě náročnější stoupání, která je ale možné bez problémů vyjít pěšky. Profil poslední třetiny trasy s příjezdem do Tábora je převážně klesající, příjemně se Vám tak vrátí nastoupané metry z okolí Nadějkova.

Protože je v Milevsku k vidění hodně zajímavého, je trasa plánována s průjezdem města tam a zpět. Od železniční stanice se vydáte Nádražní ulicí až na její konec, kde se spojuje s ulicí Čs. legií. Zahnete vpravo a pokračujete na nám. E. Beneše, kde najdete několik restaurací, kostel sv. Bartoloměje a vyhlášené Muzeum maškar. Z nám. E. Beneše pokračujete po cyklostezce č. 1156 směr Kovářov, za kruhovým objezdem odbočíte vpravo do ulice U Bažantnice, která Vás dovede do Milevského kláštera, nejstaršího kláštera v Jižních Čechách. Od Milevského kláštera se vrátíte po stejné trase až k nám. E. Beneše, na jehož začátku odbočíte vlevo do Havlíčkovy ulice, kterou dále pokračujete doprava za autobusové nádraží. Za autobusovým nádražím je pro cyklisty dobře značená prudká zatáčka vlevo (směr Sepekov), po několika desítkách metrů se napojíte na cyklostezku č. 1156, po které opustíte Milevsko a dojedete do obce Sepekov.

Na návsi v Sepekově se cyklostezka č. 1156 napojuje na cyklostezku č. 1153, po které se vydáte doleva, směrem k vlakové zastávce Sepekov. Za železniční zastávkou odbočíte doprava na hlavní silnici č. 19, po které pojedete směrem na Tábor. Přibližně po 1,5 Km z hlavní silnice sjedete vpravo, opět odbočíte na mostek doprava, a pokračujete asi 500 m po polní cestě kolem říčky Smutné až k desetiobloukovému kamennému viaduktu Božetice. Od viaduktu se vrátíte zpět k hlavní silnici č. 19, u které budete pokračovat po vedlejší asfaltové cestě do obce Božetice, kde se napojíte zpět na cyklostezku č. 1153 směr Nadějkov. U odbočky na obce Vlksice a Přeštěnice pokračujte dále po cyklostezce č. 1059, která Vás dovede až do Nadějkova.

Na začátku oce Nadějkov, u Mlýnského rybníka, odbočte vlevo, kde trasa dále pokračuje dvoukilometrovým stoupáním k Parkhotelu Mozolov, kde se můžete za odměnu občerstvit (cesta z Nadějkova k Parkhotelu Mozolov je dobře značena). Po této zastávce na Vás bude čekat krásný sjezd zpět do Nadějkova, kde se z cyklostezky č. 1059 napojíte na cyklostezku č. 1175, která Vás dovede až do Jistebnice. Po průjezdu Jistebnicí odbočíte vlevo na cyklostezku č. 0074, po které pojedete krásnou přírodou Jistebnické vrchoviny. Za kostelem Narození Panny Marie, který nemůžete minout, Vás bude čekat půlkilometrový sjezd, po kterém odbočíte na cyklostezku č. 11.

Po cyklostezce č. 11 budete pokračovat přes několik vesniček až do Tábora, kde okolo vodní nádrže Jordán dojedete k vlakovému nádraží, ze kterého se vlakem dostanete zpět do Milevska.

Milevský klášterNejstarší klášter v Jižních Čecháchhttp://www.klastermilevsko.cz

Muzeum Milevských maškarJediné muzeum v ČR, které se zaměřuje na dějiny národopisné tradice – masopustních průvodů.https://muzeummaskar.cz

Kamenný viadukt BožeticeDesetiobloukový kamenný viadukt, přes který vede železniční trať Tábor - Ražice.https://cs.wikipedia.org/wiki/Kamenný_viadukt_Božetice

Muzeum BožeticeMuzeum mlynářství, pekařství a zemědělství v Božeticích.http://www.muzeumbozetice.cz

Parkhotel MozolovPříjemná zastávka na občerstvení a odpočinek v místním wellness.https://www.parkhotelmozolov.cz