Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Písku přes písecké lesy a Tálín do Protivína
Magdalena Plecitá
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Trasa z vlakového nádraží Písek přes jeho malebné centrum, písecké hory a lesy, následně přes Tálín až do Protivína k vlakovému nádraží. Trasy Z Písku do Protivína a Z Protivína do Písku lze spojit do jedné a jet je jako okruh o délce 41 km.

Začátek trasy:

Trasu odstartujeme na vlakovém nádraží v Písku, kam dojedeme vlakem ze žst. Protivín., kde je i neplacené parkoviště.

Náročnost:

Trasa není nijak zvlášť náročná, ale setkáme se s několika kratšími úseky s nepříliš ideálním povrchem a také nás čeká zvlněný profil, především v první polovině cesty. Většina trasy ale vede po asfaltových cestách.

Popis trasy:

Z vlakového nádraží v Písku se přes kruhový objezd a okolo nákupního centra dostaneme podjezdem pod hlavní silnicí E49 do ulice Lipová alej a na cyklostezku 1043. Podjedeme koleje viaduktem a Švantlovou ulicí se dostaneme k centru města.

U Domu dětí a krytého bazénu cyklostezka odbočuje vlevo do Ostrovní ulice, kde přes most překonáme řeku Otavu a dostaneme se na její levý břeh. Po něm chvíli pokračujeme cyklostezkou až ke Kamennému mostu, přičemž se můžeme pokochat centrem Písku. Kamenným mostem překonáme Otavu na její druhý břeh, za mostem odbočíme vlevo a poté hned vpravo na cyklostezku Okolo Písku. Projíždíme Palackého sady, na jejichž konci cykostezka odbočuje vlevo do ulice Prokopova, překoná Žižkovu třídu a směřuje ulicí Rokycanovou nahoru ke kolejím. Koleje překonáme, za nimi cyklostezka Okolo Písku, které se budeme ještě nějakou dobu držet, pokračuje ulicí Na Trubách vzhůru do píseckých lesů.

Po levé ruce máme rybníky Trubka, Bašta, Tichávek a Beran. Jedeme asfaltovou silnicí s malým provozem přírodním parkem Písecké hory. Cyklostezka projíždí Mlackou alejí, od které se za rozcestím U dobré vody odpojuje do kopečka směr Novodvorská křižovatka. Cyklostezky se nadále držíme a dorazíme k Novodvorské Myslivně a Novému Dvoru. Zde se z cyklostezky 1044 odpojíme a před Novým Dvorem se napojíme vlevo na cyklostezku 1146, která ulicí Ke Katovně míří okrajem Přírodního parku Písecké hory dolů k Tálínu. Těsně před Kuklí odbočíme po cyklostezce vpravo a sjedeme do obce Tálín. Projedeme pouze jejím okrajem, okolo autobusové zastávky a stále po cyklostezce 1146 míříme po nepříliš frekventované silnici s Tálínským rybníkem po naší pravé ruce do obce Žďár.

Ve Žďáru se držíme cyklostezky, odbočíme vpravo a za chvíli už míříme přes frekventovanou silnici E49, kterou opatrně překonáme, až do Myšence. Zde cyklostezka odbočuje vpravo okolo kostelu sv. Jana Nepomuckého až ke kostelu sv. Havla, kde odbočí vlevo a napojí se na NS Na břehu Blanice. Řeku Blanici překonáme po mostě a už míříme k Protivínskému nádraží. Za železničním přejezdem se dáme vlevo a ulicíí Švermovou dorazíme k vlakovému nádraží Protivín.

Tipy:

V Písku je toho hodně k vidění, například sochy z písku, městské hradby, sluneční hodiny, Kamenný most, památník českým letcům nebo Schrenkův pavilon v Palackého sadech.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost