Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Atraktivní trasa v CHKO Kokořínsko přes hrad Kokořín a údolím
Gábina Kohlmannová
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
3
Ano
Oblíbená trasa v romantickém prostředí CHKO Kokořínsko

Začátek trasy:

vlaková stanice Lhotka u Mělníka

Náročnost:

Náročnější modrá trasa, vede převážně po asfaltu nebo zpevněných, dobře značených cestách. V průběhu trasy jsou dvě silniční stoupání, která ale díky pěkným výhledům a krásné přírodě dobře utíkají.

Popis trasy:

Na křižovatce za železničním přejezdem se dáte po silnici vpravo (cyklostezka 141). U rybníku Lhotka odbočíte vlevo na silnici do Vysoké (cyklostezka 8169). Čeká vás mírné tříkilometrové stoupání s pěknými výhledy do středočeské kotliny a na Říp. U kostela ve Vysoké si můžete odpočinout ve stylové kavárně a cukrárně Arcadis. Za Vysokou pokračujete vpravo, stále po cyklostezce 8169, směrem na Chodeč. Cyklostezka vás provede touto obcí a následuje příjemný 2,5km sjezd přírodním parkem Rymáň až na první křižovatku, kde odbočíte ze silnice vpravo do Zimořského dolu (cyklostezka 0010). Cesta vede romantickým lesním údolím obklopeném po obou stranách spoustou pískovcových skalních útvarů, typických pro Kokořínsko. Na křižovatce Truskavenský důl se dáte vpravo a stoupáte po silnici ke Kokořínu. Projedete (stále po cyklostezce 0010) obcí s barokním zámkem a už se blížíte ke středověkému hradu Kokořín, který si můžete vyfotit ze dvou vyhlídek hned u silnice. Plánujete-li přímo prohlídku hradu, nepřehlédněte odbočku vlevo (modrá turistická značka, úzká stezka). Silnice dál klesá serpentinami a krátkým tunelem dolů do Podhradí, kde máte možnost občerstvení. Poté pokračujete po hlavní silnici vpravo malebným Kokořínským dolem k Harasovu, kde můžete odbočit u hezkého přírodního koupaliště vpravo k originálnímu skalnímu bytu (vzniklého ze sklepů hradu ze 14.st.). Silnice vás poté vede dál Kokořínským dolem, lemovaným skalami a rybníky, směrem na Mělník až k nádraží ve Lhotce.

Tipy:

středověký hrad Kokořín

přírodní koupaliště Harasov

skalní byt a reliéf Krista Harasov

Dům řemesel a originální kavárna Arcadis ve Vysoké

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost