Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
Bad Aussee do Obertraunu
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
4
Ano
Zcela jistě nejhezčí trasa v oblasti, která vede po pěkných cestách různorodého povrchu převážně z kopce, s mimořádnými výhledy na okolní hory. Velký zážitek z jízdy na koloběžce i pastva pro oči, trasa vede částečně lesem, částečně podél rychle tekoucí řeky Traun.

Začátek trasy:

v Bad Aussee na železniční stanici.

Náročnost:

Celá trasa vede po cestách výborné kvality, asfaltových nebo štěrkopískových cestách. Cestou vlakem získáte výrazné převýšení, takže trasa je s výjimkou počátečního krátkého stoupání převážně z kopce nebo po rovině. Na cestě nejsou ale žádné extrému nebo prudké sjezdy, takže je velmi vhodná i pro děti. Pozor: na rozdíl od jiných tras lze u této doporučit pouze navrhovaný směr jízdy!

Popis trasy:

Od železniční stanice Bad Aussee se vrátíte podél trati asi 300 metrů k přejezdu, který přejedete a odbočíte po silnici do kopce! (pozor: před přejezdem láká cesta směrem k řece dolů, kudy jezdí i dost cyklistů, ta by Vás ale zavedla na druhou stranu řeky do kopcovitých terénů).

Silnice je přehledná a velmi málo frekventovaná. Sledujete značenou trasu R19. Po silnici pojedete asi 3 km, nejdříve necelý kilometr do kopečka, potom už po rovince. Potom odbočíte po R19 doprava dolů lesem a po poměrně dlouhém a rychlém sjezdu za serpentinami podjedete trať (odtud je už trasa značená jako R2) a pojedete kolem rychle tekoucí řeky. Asi za kilometr dojedete k mostu, přejedete na druhou stranu (občerstvení Koppenrast) a stále po dobře značené R2 se oklikou zase dostanete k řece.

Pokračujete s častými přestávkami na fotografování až k mostu, přes který přejedete a R2 Vás pak dovede až do centra vesnice k železniční stanici. Zde můžete nastoupit na vlak do Bad Goisernu nebo Bad Ischlu. Variantou je i pokračování v jízdě směrem na Bad Goisern po R2 (viz trasa Obertraun-Bad Goisern)

Tipy:

Kombinace s trasou Obertraun – Bad Goisern, případně Bad Goisern – Bad Ischl.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost