Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
Bohinjska Bystrica okruh
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
4
Ne
Mimořádně krásná trasa mezi kopci s výhledy, liduprázdnou přírodou a vesničkami. Tato trasa vyžaduje hned na začátku překonání poměrně výrazného stoupání (vedete koloběžku), převýšení ale ideálně využijete v následné pozvolném klesání v celé délce trasy. Jedná se v podstatě o ideální profil kopcovité trasy. Tato trasa je zcela jistě jedna z nejhezčích, které jsem kdy absolvoval. Vede po kvalitním asfaltovém povrchu, vesničkami se starobylými seníky a původní architekturou, s výhledy na okolní hory, přírodu. V posledním úseku pak podél řeky Sava Bohinjka. Trasa je vhodná i pro výlet s dětmi.

Začátek trasy:

Na velkém parkovišti (poplatek 2 EURA/den) na kraji města Bohinjská Bystrica (na straně k jezeru Bohinj). Orientační body: napravo od silnice u výjezdu z městečka, u kempu Danica a stejnojmenné restaurace.

Náročnost:

Trasa vede po cestách s výborným povrchem, převážně hladkým asfaltem. Jedinou výzvu představuje výrazné stoupání v délce asi 2km na začátku trasy. Takto nastoupanou výšku si ale následně opravdu užijete v podobě v podstatě neustálého mírného klesání v celé další části trasy..

Popis trasy:

Z parkoviště objedete přilehlé fotbalové hřiště, přejedete řeku Sava Bohinjka a narazíte na cyklostezku, po které zahnete doprava k silnici. Z hlavní silnice hned asi po 300 metrech odbočíte na menší silnici doleva vzhůru do kopce. Převážně pěšky vyjdete až na úroveň vesničky Jereka. Po málo frekventované silnici projedete vesnicí Bohinjska Češnjica, od které už ale budete stále mírně klesat a v klidu se kochat okolím. Před vesnicí Srednja v Bohinju odbočíte ze silnice prudce doleva z kopce mezi seníky, pak doprava a poté po značené cyklostezce překročíte opět silnici a jedete směrem k vesnici Studor. Odtud už pak bez problémů podél říčky a dále podél řeky Sava Bohinjka zpět do Bohinjske Bystrice.

Tipy:

Koupání v jezeře Bohinj

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost