Borohrádek - Horní Jelení
Bóža Bílek
blue
Velmi hezká okružní trasa. První třetina trasy z Borohrádku až před Horní Jelení představuje pro jízdu na koloběžce úplnou extázi, vede krásným prostředím smíšených lesů po perfektním asfaltovém povrchu s houpavým profilem. I následující části trasy stojí za výlet, kolem Horního Jelení budete mít pěkné výhledy do okolí, na konec Vás zase čeká návrat kolem Tiché Orlice. Trasa je vhodná i pro děti.

Na železniční zastávce Borohrádek. Asi 150 metrů od stanice je pěkné velké travnaté parkoviště. Trasu ale můžete zahájit kdekoli v Borohrádku, kde naleznete místo na zaparkování.

Lehká trasa po výborných cestách, s převahou výborných asfaltových. V první polovině trasy jsou dvě mírná stoupání, která ale s ohledem na kvalitu povrchu bez problémů vyjedete. Druhá část trasy je už převážně z kopce nebo po rovině.

Od parkoviště u zastávky dojedete na hlavní silnici, odbočíte doprava (značená cyklotrasa č. 4159) a pojedete stále rovně přes dva železniční přejezdy za sebou. Na druhém opustíte cyklotrasu a pojedete rovně (mírně doleva). Po cca 400 metrech už začíná vjezdem do lesa cyklostezka, která stoupá mírně vzhůru. Té se stále držíte (pozor na prudkou odbočku do protisměru po cca 2,5 km), přejedete přejezd a sjedete k Pilskému rybníku. Tohle je úžasná část trasy, kdybych stavěl ideální trasu pro relax i trénink pro koloběžku v přírodním prostředí, takto nějak bych si to představoval. Prostě značka ideál, škoda že tento úsek neměří 20 km… Ale i nadále je trase moc hezká, po příjezdu na silnici projedete okrajem vesničky Veliny, a po cyklotrase č.181 dojedete až do Horního Jelení. Po občerstvení budete po 181 pokračovat po silnici do Dolního Jelení, za kterým odbočíte doleva na cyklostezku č. 4164. Ta Vás dovede z kopce až k Tiché Orlici a následně podél ní směrem do Borohrádku. Asi dva km za Čermnou na rozcestí ale odbočte doprava dolů po červené turistické značce, která Vás přivede po trase NS Borohrádek až do městečka. U mostu zahnete doleva a dojedete zpět k nádraží.