Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Celodenní trasa z Jesenice přes Krkavec do Rakovníka
Bóža Bílek
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Pestrá trasa, převážně přírodou, po dobrých površích. Množství výhledů do okolí. Cesta vlakem Vám cestu zpříjemní pozitivním převýšením. Doporučeno jako celodenní výlet s polední přestávkou na krásné zřícenině Krkavec.

Začátek trasy:

Železniční Nádraží Rakovník

Náročnost:

Dobrá sjízdnost a kvalitní cesty, kombinace asfaltových a dobrých štěrkopískových cest. Náročnost je dána nutností překonat převýšení. Toto je ale rozloženo tak, že není až tak náročné. Největší převýšení Vás čeká hned na začátku trasy. Celkově má ale trasa díky vlaku negativní převýšení.

Popis trasy:

Z železniční stanice Jesenice přejedete přes přejezd (asi 50 m od stanice) a dáte se zpět podél trati. Asi po půl km odbočíte od trati doprava z mírného kopečka po NS Ve stopách žuly. Projedete po hrázi mezi rybníky a hned za ní odbočíte doprava lesem. Po pěkné lesní cestě přijedete asi za 1 km k areálu kempu, kde se dáte doleva vzhůru po žluté turistické značce. Čeká Vás nejvýraznější stoupání na celé trase, v délce 1,7 km, až ke kapličce Plaveč. Asi střídavě pojedete a půjdete vedle koloběžky. Čekají Vás ale pěkné výhledy po opuštění lesa a převýšení si následně dobře užijete. Od kapličky se pak svezete převážně z mírného kopce, až do Všesulova (asi 11 km) se budete držet žluté turistické značky. Ve Všesulově přejedete hlavní silnici a dáte se vzhůru do kopce (krátce), abyste se následně po pěkné asfaltce svezli až do údolí po hrad Krakovec. Na rozcestí se dáte doleva, vyšlápnete si krátké prudké stoupání. Po prohlídce hradu se můžete na místě i občerstvit v místí hospůdce. Tato pasáž trasy je hodně povedená, kolem sebe máte přírodu, pěkné cesty a převážně mírné klesání.

Od Krakovce vyrazíte po červené turistické doprava dolů, odbočíte vlevo přes potok a po silnici vyšlápnete až k zatáčce, kde červená značka silnici opouští. Červená značka (a současně značená cyklotrasa č. 0044) vás dovede do vesničky Zhoř, na jejímž konci odbočíte doprava po cyklotrase do mírného stoupání (červená značka se stáčí doleva). Dojedete do Rousínova, držíte se vlevo a stále v mírném stoupání dojedete na křižovatku, kde odbočíte doleva. Čeká Vás asi 2 km úsek po státní silnici, která ale není moc frekventovaná a je přehledná. Navíc zpočátku z kopečka, takže tento úsek rychle uběhne. Asi km za Panoším Újezdem na křižovatce pojedete rovně do Všetat, necháte je za sebou po pravé straně (pokud nechcete navštívit zámek) a na křižovatce odbočíte doleva. Dojedete po silničce do Pavlíkova, po pravé ruce minete „fotbalgolf“ a mezi staveními narazíte na cyklostezku, která vede podél silnice.

Pojedete podél silnice asi 250 metrů, potom se cyklostezka odpoutá od silnice a vede z kopce dolů. Asi po 400 m nezapomeňte odbočit doleva do lesa (po žluté turistické značce). Máte před sebou závěrečný úsek trasy, parádní 4 km dlouhý sjezd po pěkné cestě (nejdříve asfalt, pak jemný štěrkopísek) podél potoka mezi stromy. Jeden z nejlepších sjezdů. Dojedete až k podjezdu železniční trati a za ní odbočíte doleva, asi po 150 metrech. Potom už jen v pohodě pokračujete podél Rakovnického potoka alejemi až k nádraží, které budete mít po levé ruce.

Tipy:

Zřícenina hradu Krakovec. Jedná se o velmi zachovanou zříceninu s krásnými výhledy do okolí. Krakovec je navíc téměř přesně v polovině trasy a nabízí se možnost si zde odpočinout a poobědvat.

Sjezd z Pavlíkova do Rakovníka: ti, kteří se rádi občas pěkně svezou z kopce, tady mají ideální možnost. Kousek za Pavlíkovem máte možnost užít si 4 km sjezd krásnou přírodou podél potoka. Moc hezký závěr trasy, ale stojí za to si projet i když si chcete udělat jen kratší výlet z Rakovníka.

Pokud Vám nevadí státovka, nemusíte ke konci trasy zajíždět do Všetat, ale na odbočce jet doleva přímo na Rakovník.

V Pavlíkově můžete navštívit Muzeum veteránů, kde naleznete exponáty historických motorek nebo třeba také praček.

Z Pavlíkova si také můžete udělat odbočku asi 700 m k rozhledně

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost