Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Českoněmecký výlet z Vejprt kolem přehrady Přísečnice do Schmalzgrube a Jöhstadtu v Krušných horách
Gábina Kohlmannová
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Zážitkový výlet v srdci Krušných hor nabízející malebné výhledy, stoupání i pohodové sjezdy, kvalitní cyklostezky i romantický hraniční přechod pro pěší Kryštofovy Hamry, s možností návštěvy koupaliště ve Smalzgrube nebo železničního muzea v Jöhstadtu a svezení historickou úzkokolejkou Pressnitztallbahn.

Začátek trasy:

vlakové nádraží Vejprty

Náročnost:

Středně náročná trasa ve členitém terénu, vedoucí převážně po asfaltových silnicích a cyklostezkách s kratšími úseky po zpevněných lesních cestách. Možnosti občerstvení během cesty.

Popis trasy:

Od nádraží se vydáte vpravo po zelené turistické značce, která vás provede centrem města (náměstí TGM a dále Tylova, Husova a Nerudova ulice). V ulici Zátiší, za hřbitovem, se zelená značka odděluje vpravo na polní cestu, vy však pokračujete v mírném stoupání rovně stále po silnici až do Kovářské. Tady zahnete na křižovatce u kostela doleva a po kvalitní asfaltce stoupáte ještě asi 1,5 km k nejvyššímu bodu naší trasy u Velkého Špičáku. Cestu vám zpestří zajímavé výhledy na okolní zvlněnou krajinu i s dominantním Fichtelbergem, který je společně s Klínovcem oblíbeným zimním centrem Krušných hor.

Od Velkého Špičáku si užijete pozvolný čtyřkilometrový sjezd až ke křižovatce s hlavní silnicí, kde se dáte vpravo (cyklotrasa 3003). Po dvou kilometrech jízdy (pozor na zvýšený automobilový provoz) odbočíte doleva na klidnou úzkou asfaltku vedoucí podél břehů přísečnické přehrady až na její hráz. Hned za hrází pak zahnete vpravo dolů na silnici do Kryštofových Hamrů, na jejichž konci silnice končí a k hranicím pokračuje lesní cesta (žlutá turistická značka) podél potoka Přísečnice.

Asi kilometr za hraničním přechodem vás uvítá německá obec Schmalzgrube a možnost osvěžení na místním pěkném koupališti. Kolem sportovního areálu pokračujete po silnici k nádraží, za mostem pak odbočíte vlevo na příjemnou cyklostezku vedoucí do Jöhstadtu zalesněným údolím podél potoka a romantické úzkokolejky. Hned na kraji Jöhstadtu je železniční muzeum a konečná stanice Pressnitztallbahn – budete-li mít dostatek času, doporučujeme návštěvu a svezení historickým vláčkem s parní lokomotivou. Cyklostezka zde odbočuje vpravo do kopce a po necelém kilometru stoupání vás dovede na místní náměstí, na jehož horním konci se dáte vlevo směrem na Kühberg a Bärenstein. Čekají vás opět pěkné výhledy do okolí a pohodový sjezd do Kühbergu.

Na křižovatce v Kühbergu pojedete doleva směrem na Bärenstein, asi po 400 m odbočte ze silnice na klidnější uličku Talstrasse, vedoucí údolím podél hraniční říčky Polava. V Bärensteinu už vás ukazatele navedou na nedaleký hraniční přechod ve Vejprtech (cca 500 m).

Tipy:

vodní nádrž Přísečnice

koupaliště ve Schmalzgrube

Pressnitztallbahn – historická úzkokolejka s turistickým parním vláčkem

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost