Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Českou Sibiří a přírodním parkem Džbány-Žebrák
Gábina Kohlmannová
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Projeďte se středočeskou „podhorskou“ krajinou České Sibiře a přírodního parku Džbány-Žebrák, kde na vás čekají kouzelné výhledy na okolní kopce, pastviny, lesy a rybníky. Okruh z Bystřice přes Jankov a Votice vám nabídne dobré svezení i zážitky. Možnosti občerstvení během trasy.

Začátek trasy:

Bystřice – vlakové nádraží (možnost parkování autem)

Náročnost:

Silniční trasa členitějším terénem s úvodním mírným delším stoupáním a s kratším úsekem po lesní zpevněné cestě. Dvoukilometrový úsek z Otradovic do Votic po frekventovanější silnici, jinak klidné silničky převážně s kvalitním asfaltovým povrchem.

Popis trasy:

Od budovy bystřického nádraží se Nádražní ulicí dostanete k ulici Dr. E.Beneše, po které pokračujete vlevo po hrázi Splavského rybníka. Za rybníkem u Splavského mlýnu odbočíte vpravo směrem na nedaleké Líšno. Tady na křižovatce u líšeňského zámku zahnete doleva na silnici vedoucí kolem zámeckého parku. Asi po 500 metrech hlavní silnice zatáčí doleva, vy budete ale pokračovat na odbočce rovně směrem na Novou Ves. Čekají vás tři kilometry mírného stoupání lesem klidnou silničkou podél romantické obory Louže v přírodním parku Džbány-Žebrák.

Na kraji Nové Vsi, u Horního novoveského rybníku, odbočíte vpravo a přibližně po půl kilometru se připojíte vpravo na cyklotrasu 0068, která vás bude doprovázet přes Popovice (z hráze Popovického rybníku je pěkný pohled na bývalou vodní tvrz ze 14. století) a Pičín (zde je malebný Pičínský rybník) až do Jankova.

V Jankově máte případně možnost volby o deset km kratší varianty, když odbočíte doprava na cyklotrasu 0093 a silničkou přes Strženec a Jinošice dojedete mírným klesáním zpět do Bystřice. Naše trasa ale pokračuje z hlavní křižovatky dál rovně po cyklotrase 0042 kolem rybníků Hrad, Roháč a Tobolka širokou, mírně stoupající lesní cestou do Vlčkovic. Za zchátralým vlčkovickým zámkem (také bývalá vodní tvrz) odbočíte na silnici vpravo a dojedete přes Broumovice (změna cyklotrasy na 1179) do Otradovic. Tady se už vlevo napojíte na cyklotrasu 112 a po hlavní silnici (pozor na větší provoz) se po dvou kilometrech klesání dostanete na okraj Votic. Kvůli zdejším dvěma frekventovaným nájezdům na mezinárodní silnici E55 doporučuji raději absolvovat přibližně 300 m po přilehlém chodníku vlevo pěšmo. Za kruhákem u Lidlu už zase můžete pokračovat po Táborské ulici v klidu dál.

U kostela sv. Václava pak zahnete vpravo do Jakubské ulice a po 100 m se napojíte na cyklotrasu 0076. Její značení vás následně bez problémů doprovodí přes Mladoušov, Veselku a Olbramovice do Božkovic a dále do Radošovic, Petrovic a kolem Nesvačilského rybníku a letiště Benešov zpět k bystřickému nádraží. Tento úsek vede převážně už opět po příjemných silničkách s pěknými výhledy na zvlněnou Vlašimskou a Benešovskou pahorkatinu.

Tipy:

Votice a přírodní park Džbány-Žebrák (https://www.mesto-votice.cz/prirodni-park-dzbany-zebrak/d-9729)

Zámek v Líšně (https://www.hrady.cz/zamek-lisno)

Vodní tvrz Popovice (https://www.hrady.cz/tvrz-popovice)

Jankov – památník bitvy u Jankova v r.1645 (http://obecjankov.cz/sport-a-turistika/turistika)

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost