Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Horní Vltavice - Vimperk
Bóža Bílek
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Díky nabrání výšky jízdou vlakem vede převážná část trasy z kopce. Trasa vede přírodním prostředím a převážně lesním porostem.

Začátek trasy:

Železniční stanice ve Vimperku, následně pak zastávka Horní Vltavice.

Náročnost:

Trasa vede po dobře sjízdných cestách převážně z kopce. Terén je ale členitý, takže na trase je třeba nastoupat i nemalých téměř 300 výškových metrů, přestože celkové klesání dosahuje 565 výškových metrů.

Popis trasy:

Ze zastávky v Horní Vltavici nejprve sjedete z kopce, na rozcestích se držíte vlevo a dojedete stoupáním do Kubovy Hutě. Tuto projedete po hlavní silnici a cca 250 metrů za parkovištěm odbočíte doleva na cyklostezku č.1032. Klesáte mírně podél železniční tratě, od které se následně odkloníte a výraznějším klesáním dojedete do Lipky. V Lipce nejprve odbočíte doleva po silnici, držíte se žluté turistické značky a následně odbočíte po žluté značce doprava z kopce k Michlovu Mlýnu. Za Michlovým Mlýnem v prudším stoupání na rozcestí opustíte žlutou značku, dále chvilku stoupáte a pak už sjíždíte na rozcestí u jezírka Brloh. Prudce odbočíte doprava z kopce a na dalším rozcestí opustíte modrou turistickou značku a pokračujete převážně z kopce po dobré zpevněné cestě až na silnici. Odbočíte doprava a držíte se dále cyklostezky č.1201, po které dojedete do Vimperka.

Tipy:

Trasu si lze zkrátit o cca 3 km a nějaké to stoupání vystoupením z vlaku v Kubově Huti.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost