Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Industriálním Brnem podél Svitavy do Bílovic nad Svitavou
Ilona Pavlatová
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Vydejte se do historie industriálního Brna. Posvitavská výrobní zóna vás provede průmyslovou minulostí města Brna. Staré areály postupně zanikají nebo se přeměňují v nové objekty, proto je dobré si jejich historii připomenout než zcela zmizí. V současné době můžete sledovat např. přeměnu areálu Nová Zbrojovka. Díky naučné stezce, která vznikla v roce 2021 se vrátíte do minulosti a dozvíte se spoustu zajímavostí. Cestou si můžete udělat zastávku na občerstvení v Zahradě u Sosny. Zde se také pravidelně konají různé koncerty. Dalších občerstvovacích možností je cestou dostatek, především v sezóně. Osvěžit se dá v řece Svitavě, ale pouze v místech k tomu určených, např. ve Slunečních lázních u lávky Simony Monyové. Cílem trasy je Výletní restaurace Sokolovna v Bílovicích. Zajímavé je i zdejší okolí. Najdete tu například krásné historické vily. V předválečném období byly Bílovice vyhledáváným letním sídlem a výletním místem řady českých umělců.

Začátek trasy:

Parkoviště u zábavního parku Olympia, popř. žst. Bílovice nad Svitavou, můžete jet trasu z druhého konce.(od r. 2023)

Náročnost:

Tato nenáročná trasa vede převážně mimo silnice po asfaltových separátních cestách. V několika místech, především na mostech, je nutné silnice přejet, ale postupně se zde tvoří podjezdy pro cyklisty a do budoucna se i tato místa minimalizují. Celá cesta je s velmi malým převýšením a je vhodná i pro děti. Trasa se dá zkrátit z Bílovic nad Svitavou do Brna vlakem, ale až od roku 2023, nyní je na trati výluka.

Popis trasy:

Začínáme v Modřicích u soutoku Svratky a Svitavy, kousek od parkoviště zábavního centra Olympia. Cyklostezkou č.5 se vydáváme směrem do Brna. Podél řeky Svitavy jedeme 2,5km k Ivanovickému mostu, na kterém odbočujeme vpravo, přejíždíme silnici- ul. Kaštanová a dál pokračujeme s řekou Svitavou po levé straně. Pokračujeme ještě 1,5km ke Komárovkému mostu. Ten opět přejíždíme a dál se vezeme po Černovickém nábřeží. Řeku máme teď po pravé ruce.

Za 1,7km se dostáváme ke Zderadovu mostu na ul. Křenová, silnici zde přejíždíme rovně. Po cca 900m se přijíždíme k parkovišti u Alberta a těsně před ním odbočujeme vpravo. Za 540m přejíždíme ul. Zábrdovická a napojujeme se na Industriální stezku podél Svitavy. Projíždíme Svitavským nábřežím kolem areálu Nová Zbrojovka, který máme po pravé ruce. Za 730m se s cyklostezkou stáčíme vpravo a za 300m přejíždíme zase na opačný břeh Svitavy.

Nyní máme řeku po levé ruce. Za 900m se dostáváme k Maloměřickému mostu, jedeme stále rovně a po 150m opouštíme asfaltovou cestu a držíme se stezky u řeky. Po 600m se vracíme vpravo do zástavby a ulicí Říční se za 140m opět napojujeme na cyklostezku č.5. Za 320m přejíždíme most na Cacovický ostrov, po levé straně. Za 450m se zastavujeme v Zahradě u Sosny. Za dalších 500m, u Obřanské textilní továrny, odbočujeme vlevo a za 60m vpravo na ul. Mlýnské nábřeží.

Za 320m přejíždíme vpravo Makovského lávku a ulicí Babická se dostáváme za 650m na začátek separátní, 4km dlouhé cyklostezky do Bílovic nad Svitavou. Stezka končí cca 40m před Výletní restaurací Sokolovna. Zpět k soutoku jedeme stejnou cestou. Pokud se rozhodnete jet zpátky vlakem, vydejte se vlevo (z pohledu zády k Sokolovně) přes most po červené značce. Nádraží je od Sokolovny vzdálené cca 450m.

Tipy:

Zábavní park Olympia, www.olympia-centrum.cz/zabava/olympia-park

Industriální stezka podél Svitavy, www.gotobrno.cz

Areál Nová Zbrojovka, www.novazbrojovka.cz

Zahrada U Sosny, www.usosny.cz

Fitpark Sluneční lázně, koupání v řece

Riverside Coffee

Zahradní železnice, Brno-Obřany, www.zahradnizeleznice.net

Výletní restaurace Sokolovna, Bílovice nad Svitavou

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost