Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Jevany okolo rybníků a Voděradské bučiny
Bóža Bílek
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ne
Hezká trasa vedoucí NPR Voděradské bučiny, zpět kolem rybníků s možností koupání. Vše po dobře sjízdných cestách s občasnými stoupáními.

Začátek trasy:

neplacené parkoviště v Jevanech hned u Jevanského rybníka

Náročnost:

Příjemná a poměrně lehká červená trasa. Na začátku je asi půl km dlouhý úsek prudšího stoupání po silnici, poté už střídavě houpavě lesem po hlinito-štěrkové, dobře udusané cestě. Z Vyžlovky pak příjemný návrat po silnici s dobrým povrchem.

Popis trasy:

Z parkoviště se dáte po silnici doprava kolem rybníka, minete po pravé straně velkou budovu bývalého hotelu Wagner a podél hráze po silničce pokračujete podél rybníka a následně lesem zatáčkami do kopce. Na vrcholu stoupání u Lenhartovy studánky odbočíte doprava do lesa, navážete na cyklotrasu č.0023 (a současně NS Voděradské bučiny). Čeká Vás pěkná cesta bukovými lesy, střídavě nahoru dolů, ale bez výraznějších převýšení. Takto v pohodě dojedete na kraj hezké a úpravné vesnice Louňovice. Buď jí projedete mezi vilkami podél lesa, kdy odbočíte hned na kraji vesnice doprava, nebo budete pokračovat rovně až na Horní náves s občerstvením.

V každém případě se ale následně držte vpravo, sjedete z kopce k louňovickému rybníku, kde se hned u začátku hráze dáte doprava po červené turistické značce. Odtud Vás čeká příjemná cesty podél Vyžlovského rybníka, mírně z kopce. U hráze odbočíte doleva a dojedete na silnici, po které se krásně svezete až na parkoviště k Jevanskému rybníku. Silnice není příliš frekventovaná, nicméně pokud pojedete s menšími dětmi, můžete se jí vyhnout tak, že budete pokračovat dále po červené turistické značce až k Jevanskému rybníku.

Tipy:

Hned u parkoviště je travnatá pláž se vstupy do vody, můžete se vykoupat na začátku i na konci trasy.

Možnosti občerstvení v Louňovicích na horní návsi (U Sv. Huberta) nebo více v Jevanech.

Pokud pojedete s dětmi, můžete si trasu zkrátit tak, že ještě před Louňovicemi na rozcestí odbočíte doprava dolů k rybníku.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost