Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Když jsem já jel tou Putimskou branou
Jan Svoboda
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Pohodová trasa Vás provede píseckým historickým centrem, z něj se vydáte přírodní cyklostezkou podél řeky Otavy až do Putimi. Na zpáteční cestě do Písku se nejprve přehoupnete lesními cestami přes Hůrky, poslední kilometry strávíte na hladkém asfaltu podél silnice z Protivína do Písku.

Začátek trasy:

Vlakové nádraží v Písku (parkoviště ČD).

Náročnost:

Nenáročná trasa po asfaltových a zpevněných lesních cestách. Jediné stoupání z Putimi přes Hůrky je pozvolné, proto se dá bez větších problémů vyjet. Větší část okruhu je plánována na stezkách bez silničního provozu.

Popis trasy:

Z parkoviště u vlakového nádraží se vydejte Nádražní ulicí ke kruhovému objezdu, za kterým najedete na chodník (červená turistická značka). Podjedete pod hlavní čtyřproudovou silnicí a Lipová alej Vás dovede na cyklotrasu č. 1043. Tuto cyklotrasu opustíte na křižovatce u plaveckého bazénu, kde pokračujte rovně do ulice Putimská. Držte se vlevo, kde Vás ulice Podskalí přivede na pravý břeh Otavy. Po několika stech metrech po proudu přejeďte Otavu po Kamenném mostě (nejstarší dochovaný most v Česku). Na mostě se napojíte na cyklostezku č. 12, která Vás povede zpět po levém břehu Otavy proti proudu až k zimnímu stadionu, před kterým se (u lávky přes Městský ostrov) napojte na cyklostezku č. 1160. Po této cyklostezce pokračujte stále po levém břehu proti proudu až Lávce Dagmar Šimkové, po které přejeďte zpět na pravý břeh řeky. Za lávkou se napojte na cyklostezku č. 12, po které se vydejte proti proudu řeky. Tato cyklostezka Vás dovede až k Putimskému kostelu, pod kterým se napojíte na cyklotrasu č. 1043 (z cyklostezky č. 12 můžete za Zátavským mostem sjet na červenou turistickou stezku, za chatovou oblastí se opět napojíte na cyklostezku č. 12).

Po cyklotrase č. 1043 pokračujte po hrázi Podkostelního rybníka přes železniční trať, za kterou začne pozvolné stoupání na Hůrky. V tomto lesním úseku se držte souběžné cyklostezky č. 1044, která Vás mírným sjezdem dovede až k hlavní silnici mezi Protivínem a Pískem. Za hlavní silnicí odbočte vlevo, napojíte se tak na cyklotrasu č. 1146, která Vás dovede až k Zemském hřebčinci, který se nachází na okraji Písku. Před kruhovým objezdem za Zemským hřebčincem najeďte na chodník v protisměru (opustíte tak cyklotrasu č. 1146), za přechodem pro chodce přes ulici Obchodní se napojte na novou cyklostezku (zatím bez označení), která kopíruje železniční trať. Na konci cyklostezky se stále držte podél trati, dostanete se tak do třídy Přátelství. Následně pokračujte ulicemi Smrkovická a Truhlářská, za kterými projedete okolo společenského a kulturního centra Družba Písek ke kruhovému objezdu u autobusového nádraží. Projeďte kolem autobusového nádraží, za kterým sjeďte před supermarketem Lidl na přilehlý chodník. Po chodníku se dostanete k podjezdu hlavní čtyřproudové silnice v místě, kde jste ji podjížděli na začátku této trasy. Po podjezdu pod hlavní silnicí využijte chodník kolem kruhového objezdu, za kruhovým objezdem najeďte na Nádražní ulici, ze které odbočíte na parkoviště u vlakového nádraží.

Tipy:

Putimská brána, https://cs.wikipedia.org/wiki/Putimská_brána

Kamenný most v Písku, https://www.pisek.eu/cs/top-cile/kamenny-most/

Kostel svatého Vavřince v Putimi, https://cs.wikipedia.org/wiki/Kostel_svatého_Vavřince_(Putim)

Zemský hřebčinec, https://www.pisek.eu/cs/top-cile/zemsky-hrebcinec/

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost