Pestrý okruh s výhledy jihočeskou krajinou kolem Sedlic
Bóža Bílek
Pestrá a velmi zajímavá trasa typickou zvlněnou jihočeskou krajinou, s množstvím výhledů do okolí. Pojedete jak neporušenou přírodou, tak skrz malebné zapadlé vesničky. V sezóně budete mít možnost sbírat lesní plody a na závěr se i vykoupat v pěkném rybníku Milavy. Můžete bez problémů absolvovat se zdatnějšími dětmi, silniční úseky jsou přehledné a s minimem dopravy.

Žst. Sedlice-město, případně neplacené parkoviště na náměstí v Sedlicích.

Trasa vede převážně po pěkných, dobře sjízdných cestách nebo minimálně frekventovaných silničkách. Na trase je několik úseků, v lese nebo podél potoka, kde bude lépe koloběžku vést, jde vždy ale o poměrně krátké úseky. Na trase také není žádné výrazné stoupání nebo klesání, i když je pěkně zvlněná.

Od železniční zastávky Sedlice-město se vydáte po silnici do mírného kopce, dojedete na náměstí, které šikmo přejedete a pokračujete uličkou za parkovištěm podél parčíku mírně vzhůru. Na rozcestí odbočíte doleva Bicanovou ulicí a mezi domky sjedete na silničku, odbočíte doprava z kopce a v pohodě se přes kilometr svezete až k Pilskému Mlýnu. Sledujete cyklotrasu č.1062 (a současně i zelenou turistickou značku).

Za hrází odbočíte doleva do kopce lesem, po krátkém stoupání vyjedete z lesa a sjedete do vesničky Láz. Tu projedete rovně a pokračujete sjezdem po pěkné asfaltce až do Radomyšle. Na křižovatce prudce odbočíte doleva a hned doprava, najedete na žlutou turistickou značku. Čeká Vás mírné stoupání lemované křížovou cestou až na vrcholek ke kostelu Sv. Jana. Jsou odtud opravdu pěkné pohledy do okolí, od kostela v mírném sjezdu dorazíte až k zámku Osek. Na hlavní silnici odbočíte doprava hned poté doleva po krásné místní asfaltce lemované stromořadím. Ta vás dovede do vesnice Jemnice. Na náměstí se dáte doleva a po cca 150 metrech doprava. Držíte se žluté značky.

Následuje krásný sjezd po kvalitní asfaltové cestě, opět s výhledy do okolí. Jen se nenechte unést okolím a nezapomeňte po asi 700 metrech z asfaltky odbočit doleva dolů po travnaté cestě poli. Sjedete k potoku a žlutá značka Vás dovede až na kraj vesničky Brloh.

U vjezdu na silničku se dáte doprava za ceduli a hned za ní po červené turistické značce doleva do kopce. Od tohoto místa až ke kempu u rybníka Milavy je trasa trochu náročnější, střídají se různé povrchy, pár set metrů i zpevněný kamenitý, kde nejspíše koloběžku povedete. Je to ale do kopečka, takže žádný problém, můžete si užívat okolní bohaté přírody. Po sjezdu k potoku se držte vyjeté cesty, červená turistická značka tady úplně nesedí s navigací a mapou. Ale nemůžete zabloudit. Chvíli pojedete podél potoka, po vjezdu na zpevněnou cestu se dáte prudce doleva a na kraji rybníčka Mošťana odbočíte doprava, tady se už bez problémů držíte červené značky. Dojedete k rybníku Milavy, ve kterém se dá dobře koupat a současně se můžete občerstvit v místním stánku.

Následně se vydáte podél rybníka, projedete mezi stany a dále už po polňačce, za tratí narazíte na státovku a dáte se doprava mírně vzhůru. Asi po kilometru odbočíte doleva a mezi poli dojedete až na kraj Sedlic a dále na náměstí.

Vezměte si s sebou svačinu, v místních malebných vesničkách těžko najdete otevřenou hospodu

U rybníka Milavy se vyplatí udělat si přestávku, vykoupat se, občerstvit