Kopcovitá etapa z Niederrany přes hrady a kolem vodopádu
Bóža Bílek
Ne
Na rozdíl od většiny tras v regionu povodí Dunaje se jedná o náročnou trasu s výrazným převýšením. Námaha je ale vykoupena nejen krásným táhlým sjezdem, kde kromě pár místních nikoho nepotkáte, ale i výhledy a návštěvou zříceniny s výhledy, zámkem a vodopádem.

neplacené parkoviště u silnice na konci vsi Niederrama.

Povrch trasy je převážně v dobré kvalitě. Jen první prudké stoupání a kratší část ke zřícenině a od ní zpět vede po zpevněné hlinité cestě. Náročnost je dána především výrazným stoupáním. Na druhou stranu si následně užijete krásný táhlý sjezd s výhledy. Technicky tedy trasa náročná není, celý sjezd je veden po kvalitních asfaltových cestách a silnicích, do největšího stoupání stejně budete většinou tlačit.

Z parkoviště na kraji obce se vydáte do centra, směrem k mostu přes Dunaj. Po 150 metrech odbočíte doprava k řece a pokračujete podél ní podél levého břehu pod most. Podjedete pod mostem, asi po kilometru minete odbočku doleva vzhůru, držíte se stále břehu Dunaje.Teprve asi po dvou km, kousek za vesničkou Freizell, odbočíte po cyklostezce přes louku doleva k lesu, kde začne stezka stoupat poměrně prudce vzhůru. Tento úsek je dlouhý asi jeden km a převážně koloběžku povedete.

Narazíte na rozcestí a dáte se doprava mírně dolů po Via Sancti Martini a po necelém kilometru dojedete k ruinám hrádku Haichenbach. Na hlavní věž je nicméně bezpečný přístup a pěkné výhledy stojí za to na ní vylézt. Poté se vrátíte zpět k rozcestím, kde ovšem pokračujete rovně do kopce. Krátce ještě po lesní hlinité cestě, která ale na kraji lesa přejde v pěknou asfaltovou. Nicméně stále ve stoupání projedete vesničku Dorf, za kterou po necelém kilometru dosáhnete nejvyššího bodu trasy. Odtud už se převážně povezete po pěkné silničce z kopce dolů.

Po náhorní planině dojedete ke křižovatce a odbočíte doleva do malé obce Wiesen (až přejedete potok). Projedete osadou a po silničce v serpentinách dojedete k zámku Marsbach, odkud jsou také pěkné výhledy na údolí. Poté sjíždíte z kopce až k výrazné vracečce, kde si uděláte pauzu, odložíte koloběžky a pěšky po lesní cestě vystoupáte asi 200 metrů k menšímu, ale pěknému vodopádu Backbach. Po návratu pak sjedete až k Dunaji a podél něj proti proudu toku se vrátíte zpět na začátek trasy.

Riuny hradu Haichenbach , které nabízejí výborný výhled do údolí Dunaje a okolní pohoří. Určitě stojí za to je navštívit

Vodopád Bockbach, menší vodopád ukrytý v lese asi 200 metrů od silnice.

Zákusek jako odměna – úplně na konci trasy narazíte u řeky na pěknou kavárnu/cukrárnu. Po vlastní trase ale možnost občerstvení není.