Landek - Antošovice podél Odry
Bóža Bílek
green
Překvapivě hezká trasa přírodou podél Odry v blízkosti centra Ostravy. Vhodná pro všechny generace včetně výletu s dětmi a možnostmi návštěvy zajímavostí po trase.

Trasa je okružní a rovinatá, takže je možné jí zahájit na více místech. Zmapována je od hlavního nádraží Ostrava, při příjezdu autem se nabízí zaparkovat v areálu hornického muzea Landek, nebo také na velkokapacitním parkovišti u Vrbického jezera.

Velmi lehká rovinatá trasa, téměř výhradně po výborných asfaltových cyklostezkách. Navíc, při zahájení v Landeku, nebo u Vrbického jezera, je možné jí zkrátit.

Od nádraží se uličkami dostaneme na hlavní Sokolskou třídu, kde se dáme doleva po značené cyklostezce. Můžeme takto bezpečně pokračovat až na most přes řeku, nebo, chceme-li se vyhnou ruchu, odbočíme v levé zatáčce za tratí doprava a ulicí K Náhonu dojedeme k řece, dáme se doleva a dojedeme k mostu. Hned za mostem je značená odbočka na Landek, doporučuji ale jet doprava po cyklotrase, která nás k muzeu dovede.

V areálu „Landek Parku“ nalezneme jak občerstvení, tak především expozice starých důlních zařízení, hornické muzeum a další. Od Landeku cyklostezka vede podél řeky, po proudu na levém břehu, je značena také červenou turistickou značkou. O cestě je také možné se vykoupat. Hezkou přírodou dojedeme až k Antošovické lávce, kterou přejedeme a podél řeky se vracíme proti proudu. Po necelém kilometru přijedeme na rozcestí, buď můžeme pokračovat po asfaltové cyklostezce těsně podél řeky, nebo se dáme více doleva po pěkné hlinité cestě okolo Vrbického jezera.

Hlinitá cesta ale zakrátko opět přejde v perfektní asfaltový povrch. A opět, je zde po cestě možnost koupání. Stezka nás dovede až na kraj jezera k velkému parkovišti, zde přejedeme hlavní silnici a pokračujeme dál po cyklostezce podél řeky. Orientace je snadná. Cyklostezka dále vede podél Ostravice, u prvního silničního mostu řeku přejedeme na druhou stranu a dojedeme zpět k nádraží.

Návštěva Landek Parku: v zásadě povinnost pro návštěvníky Ostravy, park je zbudován v místě nejstarší ostravské šachty v Dole Anselm, je zde největší hornické muzeum v ČR, báňského záchranářství a další atrakce. Pokud máte dost času, můžete si také udělat výšlap po NS NPP Landel na vrch Landek s rozhlednou.

Projížďka centrem staré Ostravy je zajímavá, je zde řada hezkých industriálních budov.

Vezměte si plavky, protože po trase je více možností k pěknému koupání.