Malý okruh z Mostu do Mostu třemi okresy
Zdeněk Pergl
Ne
Trošku náročnější trasa vede místy po polních kamenitých cestách okresů Most, Louny a Chomutov.

Začíná u mosteckého rychlého občerstvení McDonald̈́‘s, kde je možno zaparkovat přímo nebo na vedlejší parkovišti u supermarketu Lidl.

Jako většina mých cest, není vhodná pro silniční koloběžku, je vhodná pro gravelovou nebo turistickou koloběžku. Žádný těžký terén na trase není, jen panelky a polní cesty, někdy kamenité.

Z parkoviště u McDonaldu se vydejte dolů do Velebudic. Je možno jet přímo po silnici, ale raději jeďte po souběžném chodníku a pro překonání docela rušné výpadovky (obzvlášť ve špičce) raději použijte podchod. Z podchodu pokračujte po chodníku kolem benzínové pumpy, kterou mějte vlevo, až na místní komunikaci. Na ní jeďte doleva. Můžete jet opět po ní nebo po souběžném chodníku. Nevyjeďte zpět ke kruhové křižovatce, ale jeďte rovně po sinici.

Asi po 500m na křižovatce odbočte doprava dolů a pokračujte po silnici, která se postupně trošku zvedá. Na kopečku se silnice stáčí doprava. Vy se dejte doleva na panelku. Na začátku může být závora, která brání vjezdu aut. Dojeďte až na její konec. Tam se změní na šotolinovou cestu a začne se stáčet doprava do kopce. V tom místě odbočuje polní cesta. Vydejte se o ní mezi poli. Polní cesta se stáčí doprava přechází ve starou asfaltku. Ta se staří doleva a asi po dvou kilometrech ústí na silnici. Odbočte poprava pod viadukt a dojeďte do Polerad. V obci se dejte na první odbočce doleva. Silnice se postupně zvedá a asi po jednom kilometru končí u areálu firmy KB Best. Areál objeďte zleva, je tam pěšina přes louku, která asi po 150 metrech ústí na starou asfaltku.

Asfaltku jen přejeďte na polní cestu za ní. Jeďte po té polní cestě asi dva kilometry. Polní cesta tam ústí na asfaltku. Je tam další závora. Pokračujte po cestě za závorou, je na ní ještě jedna závora, a dojeďte až do Blažimi. V obci se napojte na cyklotrasu 3034.

Po té cyklotrase pojedete po polní cestě a panelce až do Velemyšlevsi. Odtud vede cyklotrasa už po asfaltu, místní silnici. Dojeďte po ní přes Zálezly až do obce Škrle. Tam cyklotrasu opusťte odbočením doprava na jinou. Odbočka je hned za autobusovou zastávkou. Silnice se zvedá a přes kopec asi po pěti kilometrech dojeďte do Sušan. V Sušanech odbočte doprava hlavní silnici, je už více frekventovaná, ale není to nic velkého. Jeďte po ní asi dva kilometry a na kraj obce Saběnice.Tam na začátku obce odbočte doleva dolů a po kraji obce a kolem malého rybníka najeďte na cyklotrasu3106. Po ní jeďte asi tři kilometry až nad obec Líšnici, kde kříží cyklotrasu 3112. Po té jeďte pod Hipodromem a přes golfové hřiště až do Velebudic. Tam se napojíte na začátek trasy, po které jste přijeli do Velebudic, a dojeďte zpět k McDonaldu.

Na trase není moc příležitostí občerstvení, ale začíná a končí u McDonaldu.