Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Na hranici Moravy a Čech z Milov
Ilona Pavlatová
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ne
Výchozí bod Milovy je znám především rybníkem, který je vhodný ke koupání a vodním sportům. V současné době se rybník postupně přeměňuje na biotop (červenec 2022). Na Milovech najdete spoustu občerstvovacích možností. Hlavním cílem cesty je Herálec. Protéká tudy řeka Svratka a ta zde tvoří pomyslnou hranici mezi Moravou a Čechami. Na začátku obce budete míjet zajímavý kostel sv. Kateřiny. V Herálci je jedna občerstvovací možnost v Občerstvení U Mostu. Jinak je trasa spíše o svezení přírodou s možností navštívení skalních útvarů. Po překonání kamenitého úseku za Herálcem se dostanete na krásné lesní cyklostezky. Závěrečný sjezd vynahradí vynaloženou dřinu v kopcích. Možná někdo nebude souhlasit, ale lesy a potoky Ždárských vrchů u nás nemají konkurenci. V létě a na podzim je tady houbařský ráj.

Začátek trasy:

Kemp Milovy, případně lze využít další parkoviště v obci Milovy

Náročnost:

Trasa je středně náročná a hned na začátku je jedno výraznější, tříkilometrové stoupání, avšak po pěkné asfaltové cestě. Asfalt se tu střídá s kamenitými cestami vhodnými spíše pro terénní obutí. Pro objetí lze využít silnici, cyklostezku č.1, která je méně frekventovaná. Tím se z trasy stane těžší modrá.

Popis trasy:

Z kempu Milovy se vydáváme směrem nahoru po zelené značce. Po 200m ji opouštíme vpravo a za 100m se vlevo napojujeme na cyklostezku č. 4022, po které stoupáme 3km a následně sjíždíme 1km ke křižovatce. Zde jsou dvě možnosti. První, námi odjetá varianta, je jet rovně a tím se úplně vyhnout silnici. Terén je zde ovšem kamenitý. Druhá možnost je odbočit vpravo a nahradit 2,5km dlouhý úsek pohodlnější cestou po silnici a zároveň cyklostezce č.1.

Po 2,1km opouštíme kamenitou cestu vpravo na asfaltovou stezku. Ta nás po 400m přivádí k silnici, kam odbočujeme vlevo. Sjíždíme 650m k Rumpoltovu rybníku, zahýbáme vlevo a na konci parkoviště hned vpravo. Zde se opět nabízí možnost dvou variant. My volíme již předem naplánovanou 2km dlouhou cestu lesem bez aut, po kamení, i když je o něco delší a v závěru asi 400m do kopce. Kdo má rád výzvy, bude spokojen. Jinak se dá pokračovat dál po cyklostezce č.1.

Na silnici odbočujeme opět vlevo a jedeme 2,2km na křižovatku v Herálci, kterou přejíždíme rovně a po 100m se dostáváme k mostu, kde je pomyslná hranice Moravy a Čech. Vracíme se zpět ke křižovatce, zahýbáme vlevo na zelenou značku stáčející se po 100m vpravo. 1,7km stoupáme rovně do mírného kopce, opět z části štěrkovým terénem. Dále se napojujeme na cyklostezku č. 4337. Po 1,2km se držíme vpravo a po dalších 700m jedeme stále vpravo.

Za 1,4km se dostáváme do bodu, kde je možné odbočit vlevo a udělat si zajížďku na Bílou skálu a Devět skal. My ale pokračujeme dále po cyklostezce č. 4337. Tu opouštíme po 400m vpravo a užíváme si krásný 2,7km dlouhý sjezd zpět do Milov. Na rozcestí odbočujeme vpravo a po 250m vlevo zpět do kempu.

Tipy:

V případě, že v bodu č.3 (mapa) zvolíte variantu silnice, po 1,5km přijedete k parkovišti pod Lisovskou skálou, kde si můžete výlet zpestřit výšlapem ke skále, cca 800m. (bez koloběžky)

Skalní útvar Bílá skála a Devět skal, cca 3km

Malínská skála, 1km po červené vlevo od rozcestníku Dráteničky (bez koloběžky)

Skalní útvary Dráteničky, cca 800m po červené vpravo od rozcestníku Dráteničky

Kostel sv. Kateřiny, Herálec

Most přes řeku Svratku, Herálec (hranice Moravy a Čech)

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost