Napříč Lednicko-Valtickým Areál
Bóža Bílek
blue
Mimořádně atraktivní a příjemná trasa, která zahrnuje většinu nejznámějších „dostaveníček“ v Lednicko-Valtickém areálu. Po cestě řada možností k občerstvení i odpočinku. Vhodná trasa pro všechny věkové kategorie.

Parkoviště ve Valticích nebo v Lednici.

S ohledem na vzdálenost mírně těžší modrá trasa, ale velmi dobře „jetelná“ s jediným větším, ale krátkým stoupáním při návratu do Valtic.

Z centra Valtic krátce vystoupáme k železnici směrem na sever a najedeme na červenou turistickou značku, která nás po cca po 4 km přivede k prvnímu „dostaveníčku“ zvanému Rendezvous – Dianin chrám. Po pěkné cestě z mírného kopce pokračujeme doleva ke kapli Sv.Huberta.

Po červené značce stále rovně a převážně mírně z kopce dojedeme k Chrámu Tří Grácií, kde bývá v sezóně často možnost degustace vín. Po přestávce odbočíme doprava po červené značce, kterou ale před Novým Dvorem (asi po půl km) opustíme a pokračujeme rovně po cyklostezce.

K té se později přidá žlutá turistická značka a společně nás dovedou k další atrakci, Apollonovu chrámu, odkud je hezký výhled na Lednické rybníky. Za Apollonovým chrámem přijedeme k hrázi, zahneme doleva a konci hráze rybníka odbočíme šikmo doprava k vyhlídkové věži a po pěkné promenádě až do centra Lednice.

Po návštěvě Lednice a občerstvení nastoupíme na Zámeckém náměstí na červenou značku, projedeme parkem, kolem nádraží a následně přes přejezd polní cestou k hrázi mezi rybníky, kde odbočíme doprava. Podél rybníků po necelých 4 km dojedeme k Hraničnímu zámečku.

Opět místo na Relax a případné občerstvení. Od Hraničního zámku po značené cyklostezce (a modré značce) absolvujeme prudký krátký výšlap Hlohovcem a mezi vinohrady dojedeme k Valticím. Hned za vjezdem na silnici ještě krátce odbočíme k zámečku Belvedere, aby byl kulturní zážitek kompletní. Poté už nám nezbývá než sjet zpět do centra Valtic.

Pokud výlet pojmete jako celodenní, určitě nevynechejte návštěvu zámku Lednice a přilehlého parku.

Pokud máte dost času a energie, můžete ještě po průjezdu kolonádou na kraji Lednice odbočit doprava po žluté značce a navštívit pohádkový Janův Hrad (zajížďka tam i zpět cca 5 km)