Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Nové Údolí podél Studené Vltavy a Vltavy do Nové Pece
Bóža Bílek
green
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Krásná přírodní trasa Národním Parkem Šumava po perfektních cestách, díky převýšení získaném jízdou vlakem převážně z mírného kopce. Po cestě jsou výjimečné výhledy na Mrtvý Luh, povodí Vltavy a okolní vrchy. Trasa je vhodná pro všechny včetně dětí, po cestě je řada příležitostí k občerstvení. Vlak jezdí 3x denně a je přizpůsoben pro cyklisty.

Začátek trasy:

Parkoviště u železniční stanice Nová Pec, rozlehlé, bez poplatku.

Náročnost:

Přes délku 20 km velmi lehká trasa výhradně po pěkných asfaltových cestách. S výjimkou krátkého počátečního stoupání a poté ještě jednoho na začátku trasy vede převážně mírně z kopce.

Popis trasy:

Hned u konečné železniční stanice v Novém Údolí se můžete občerstvit ve stylové Krčmě Vagon, umístěné v historických vagonech, z nichž jeden slouží jako muzeum Pošumavských železnic. Vydáte se do krátkého stoupání vzhůru proti směru příjezdu, sledujete žlutou turistickou značku.

Na vrcholu stoupání asi po půl km na rozcestí odbočíte doleva z kopce, směrem na Stožec. Orientace je jednoduchá, po levé ruce máte železnici. Na rozcestí Oslí cesta u bývalých kasáren se držíte vlevo, přejedete železniční trať a dojedete až na křižovatku ve Stožci. Na křižovatce pokračujete rovně, držíte se značené cyklotrasy č. 33. Hned za křižovatkou můžete navštívit Informační centrum NP Šumava. Poté pokračujete stále po cyklotrase č.33, několikrát sem tam přejedete železniční trať.

Za Černým křížem se Vám vlevo otevírají mimořádné výhledy na I. zónu NP, to už jedete podél horního toku Vltavy. Takto v pohodě přijedete až do Nové Pece, kde na Vás čeká více restaurací s typickou Šumavskou kuchyní.

Tipy:

Trasa je lehká, přesto máte možnost jí zkrátit výstupem např. ve Stožci nebo v Černém kříži.

Naopak si trasu můžete prodloužit tak, že pojedete vlakem už z Horní Plané nebo z Černé v Pošumaví.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost