Od Benediktu k Srpině a pod hipáčem zpět
Zdeněk Pergl
Trase vede po polních cestách Velebudické výsypky a kamenitých nebo šotolinových cestách podél Srpiny.

Trasa začíná na parkovišti rekreačního areálu Benedikt na okraji Mostu.

Trasa není vhodná pro silniční koloběžku. Díky povrchu není vhodná ani pro začínajícího koloběžkáře. Při jízdě podél Srpiny se musí pečlivě sledovat povrch. Stará cesta, která kdysi asi byla silnicí, je rozbitá, hrbolatá a kamenitá.

Z parkoviště jeďte po přechodu přes mosteckou výpadovku do Vtelna a pak po silnici okrajem obce až k Betynce. To je vodní nádrž a pozoruhodná ornitologická lokalita, hostící celou řadu zajímavých i vzácných druhů ptáků. K ní ze silnice odbočte doleva na polňačku těsně před místem, kde se stáčí doprava dolů.Betynku miňte vlevo po polňačce a pokračujte po ní dál mezi poli. Polňačka klesá podél výpadovky z Mostu, mění se v kamenitou cestu a stáčí se doprava dolů až k trati Most-Louny. K té nedojedete, ale dole odbočte doprava na polní cestu, která vás přivede ke starému mostku přes Srpinu.Srpinu po něm přejeďte a hned na břehu pokračujte doprava podél ní proti proudu po šotolinové cestě, která je cyklotrasou 3110. Cesty jsou po obou stranách Srpiny, ale je lepší jet vlevo proti proudu.

Cyklotrasa 3110 asi po 1,5 kilometru ústí na cyklotrasu 3106. Po ní pokračujte dál podél Srpiny, tentoktát po druhém břehu, ještě asi 4 km až na silnici Polerady-Volevčice.Jeďte doprava po silnici asi půl kilometru na první odbočku doprava do kopce.Pokračujte do kopce po té odbočce. Asfaltka postupně klesá a asi po 1,5km se změní v polní cestu a zatočí doprava a pak se stáří doleva mezi pole. Polňačka vede do velmi mírného kopce a za druhým posedem ústí na další cestu. Po ní se vydejte nahoru doprava. Cesta se asi po 150 metrech změní na panelku, která vede stále do kopce, a po necelých dvou kilometrech ústí na místní silnici. Po ní kolem ovocného sadu asi po jednom kilometru dojedete ke vtelenskému kostelu.Ten objeďte zprava a po cestě se čtyřmi výklenovými kapličkami dojeďte až k výpadovce z Mostu.Tu opatrně přejeďte na druhou stranu a pokračujte doprava dolů k areálu Benedikt a k parkovišti odkud jste vyjeli.

Na Benediktu je motorest, který má v létě i venkovní okénko. Je tam možnost se občerstvit. Druhé občerstvení je kousek dál.

Areál je přírodním koupalištěm, které vzniklo zatopením bývalého lomu. V areálu jsou sportoviště s umělým povrchem a dětská hřiště s prolézačkami. Kolem je asfaltová dráha pro bruslaře dlouhá asi 2,5km. Ideální rovněž pro začínajícího koloběźkáře.