Od mosteckého Mekáče přes Velebudickou výsypku pod Hipáčem a kolem Benediktu zpět
Zdeněk Pergl
blue
​​Trasa se hodí na popracovní odpolední protažení. Je to jedna z řady mých tras, na které se vydávám odpoledne po návratu z práce, když se chci alespoň na hodinku protáhnou nohy po celodenním sezení u počítače.

Začíná u mosteckého rychlého občerstvení McDonald̈́‘s, kde je možno zaparkovat přímo nebo na vedlejší parkovišti u supermarketu Lidl.

Jako většinach mých cest, které teď mám v oblibě, není vhodná pro silniční koloběžku, je vhodná pro gravelovou nebo turistickou koloběžku. Žádný těžký terén na trase není, jen panelky a polňačky.

Z parkoviště u McDonaldu se vydejte dolů do Velebudic. Je možno jet přímo po silnici, ale raději jeďte po souběžném chodníku a pro překonání docela rušné výpadovky (obzvlášť ve špičce) raději použijte podchod. Z podchodu pokračujte po chodníku kolem benzínové pumpy, kterou mějte vlevo, až na místní komunikaci. Na ní jeďte doleva. Můžete jet opět po ní nebo po souběžném chodníku. Nevyjeďte zpět ke kruhové křižovatce, ale jeďte rovně po sinici.

Asi po 500m na křižovatce odbočte doprava dolů a pokračujte po silnici, která se postupně trošku zvedá. Na kopečku se stáčí doprava a mírně klesá a po 300m se zase stáčí doprava do kopce ke golfovému hřišti. Vy ale nedojedete až ke klubovně klubu, ale odbočte doleva kolem závory na asfaltovou cestu, která vede skrz golfové hřiště a pokračuje za druhou závorou mírně z kopce.Po projetí druhé závory pokračujte dál po asfaltce, která vede mírně z kopce. Po levé straně mějte jezírko. Asfaltka se stáčí doleva a doprava a pak se změní v šotolinovou polní cestu. Po pravé straně máte plot areálu místního Hipodromu. Pokračujte po polní cestě asi 600m přes napříč přes louku a na konci louky přejde v asfaltovou. Pokračujte po ní, asfaltka docela prudce klesá v levotočivé zatáčce, která přechází v mírněji klesající pravotočivou, a končí na panelkách.

Jedna vede rovně, ale vy odbočte na druhou doleva. Panelka je dlouhá asi 1200m a je převážně z kopce, jen v půlce je takový hrb. Zakončená je na starší asfaltovou cestu. Po ní se dejte doleva. Asfaltka se asi po 100m zatáčí prudce doprava a pak pokračuje v mírné levotočivé zatáčce a mění se v polní cestu. Polňačka vede dál mezi poli velmi mírně dovrchu. Kousek za posedem, který minete zleva, polňačka ústí na další. Po ní jeďte doprava a asi po sto metrech najeďte na další panelku. Panelka vede do mírného kopce a ústí na asfaltu v zatáčce kterou jste jeli na začátku ke golfu. Vy ale nejedete po stejné příjezdové trase už zpět na začátek k McDonaldu. Dejte se na první křižovatce místo doleva doprava (odtud jste přijeli) a jeďte po cestě rovně. Za chvilku uvidíte v dáli vtelenský kostel. Dojeďte až k němu a objeďte ho zprava. Zá závorou pojedete po křížové cestě se čtyřmi kříži. Cesta ústí na širokou hlavní silnici, kterou přejedete napříč.

Za ní je další panelka. Vy po ní nejezděte, ale odbočte doprava dolů na asfaltku. Asfaltka vás kolem tenistových kurtů, které jsou po pravé straně, dovede na okružní cestu kolem mosteckého rekreačního areálu Benedikt.Ten si projeďte, nejdříve dokola po okružní cestě a potom ho projeďte napříč. Pak pokračujte nahoru k sídlišti. Vyjedete na okružní ulici a po ní se dejte doleva. Ulice vás dovede z kopce dolů a pak podél Baumaxu zpět na začátek trasy k Lidlu a McDonaldu.

Občerstvení je na možné v McDonaldu na začátku nebo konci trasy. Pak samozřejmě v rekreačním areálu Benedikt, kde je Motorest nebo během léta jsou v provozu stánky.

Na Benediktu je také možnost koupání.