Od rybníku Babylon až na Čerchov aneb Horská Výzva
Bóža Bílek
black
Poměrně náročná trasa, která ale vede celá mimo silnice, převážně lesem. Výstup na Čerchov, nejvyšší vrchol českého lesa představuje výzvu, pokud jste na dovolené nebo na víkend v oblasti a máte už nějakou tu zkušenost. Na vrchol nicméně každoročně míří řada pěších turistů, kteří na rozdíl od Vás musí šlapat i dolů. A procházka vedle koloběžky v těch prudších stoupáních není žádný problém. Odměnou jsou krásné výhledy a táhlé sjezdy.

žst. Babylon, u kterého je i neplacené parkoviště. Můžete také spojit s koupáním a vyrazit od Babylonského rybníka.

„Černá“ náročnost je dána především výrazným převýšením. Celá trasa vede tzv. „nahoru dolů“. Pozitivní je alespoň to, že to zásadní stoupání je hned na začátku, ale i později se mu nevyhneme. Rovinatých úseků je zde opravdu málo. Samozřejmě si užijete i táhlé sjezdy, nicméně ne úplně hladký asfalt dá při sjezdech zabrat Vašim zápěstím. Nicméně, technicky náročná trasa určitě není, všechny úseky jsou velmi dobře sjízdné, do kopce ale často koloběžku povedete.

Od železniční stanice se dáte směrem od kolejí a projedete mezi domky obce Babylon až k hlavní frekventované silnici, kterou opatrně přejdete. Za ní už navážete na pěknou značenou cyklostezku č.3, dáte se doleva a asi 100 metrů jedete podél silnice, následně pak doprava do lesa a na rozcestí po cca jednom km doleva. Na dalším rozcestí doprava, stále po č.3, kterou nicméně na dalším rozcestí opustíte (odbočuje doleva) a pokračujete zatím do mírného kopce rovně, po „NS Studánky kolem Babylonu“. Asi po 750 metrech se cesta stáčí obloukem doleva (NS vede rovně) a dovede Vás na rozcestí k odpočívce Jubilejní hájek.

Na rozcestí se dáte doprava do kopce po cestě zvané Horizontála, držíte se červené turistické značky. Čeká Vás nejnáročnější úsek trasy, táhlé a místy dost prudké stoupání v délce téměř 7 km. Zpočátku často povedete, později je stoupání mírnější. Na rozcestí Pod Čerchovem (přístřešek, info tabule) se dáte doleva do prudkého stoupání po panelové silničce „Stadionka“. Po ní dojdete až na vrchol, kde je rozhledna, výhledová místa a dvě restaurace.

Po odpočinku, občerstvení a prohlídce místa se vrátíte krátce po panelové cestě, držíte se značené cyklostezky č.36A. Na rozcestí zpevněných cest Vás cyklotrasa povede doleva z mírného kopce dolů až k rozcestí, kde narazíte na cyklotrasu č.36, dáte se opět doleva. Asi 2 km pojedete víceméně po vrstevnici, poté asi jeden km mírně do kopečka. Za Pavlíkovo vyhlídkou si užijete dlouhý a poměrně prudký sjezd po rovném, ale trochu hrubším asfaltu. Projedete serpentinami a po delším rovném sjezdu se trasa stočí doleva do asi 2km mírného stoupání. Za vrcholem stoupání na rozcestí odbočíte doprava z kopce dolů po hlinité lesní cestě (žlutá turistická značka).

Na rozcestí se držíte žluté, odbočíte prudce doleva a jedete po cyklotrase č.3, která se stáčí doleva a povede Vás po pěkné houpavé asfaltové cestě s výborným povrchem nad údolím Teplé Bystřice. Asi jeden km po vjezdu do lesa se na rozcestí vydáte krátce doleva a hned poté doprava, stále po č.3. Na rozcestí odbočíte prudce doprava, chvilku budete kopírovat část trasy, po které jste jeli opačným směrem, na dalším rozcestí opustíte č.3 a pokračujete rovně přes silnici rovně po Čertově NS. Na začátku manipulačního prostoru s dřevem odbočíte doleva a po rozmanité lesní cestě dojedete podél trati až k nádraží.

Rybník Babylon – krásné místo ke koupání a občerstvení po absolvování náročné trasy

Čerchov – nejvyšší bod Českého lesa, výletní místo s Kurzovo rozhlednou (otevřeny jen o víkendech od 10:00 do 17:00), nabízí výhled na Babylon, Domažlice, Plzeň, Přimdu, Velký Javor a za dobré viditelnosti Alpy a Krušné hory. https://kurzovavez.cz/ https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cerchov