Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Okolím Stodu pro příznivce tras přírodou mimo asfalt
Bóža Bílek
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Trasa vede převážně mimo civilizaci, lesem mimo frekventované turistické trasy. Má střídavý povrch, převážně je ale vedena mimo asfaltové cesty. Vhodná jako půldenní výlet spojený se závěrečným moc pěkným koupáním.

Začátek trasy:

žst. Stod, kde je i velké neplacené parkoviště

Náročnost:

Na trase poměrně často jedete z kopce do kopce. Vyžaduje určitou fyzickou kondici a zkušenosti s jízdou na koloběžce. Ani ne tak kvůli složitému povrchu, spíš proto, že většina cest jsou lesní hlinotoštěrkové nebo polní cesty, které jsou dobře sjízdné, ale prostě to po nich tolik nejde. Takže těch 27 km se dá srovnat s trasou o délce 40 km po asfaltu.

Popis trasy:

Od žst. ve Stodu sjedete zástavbou na silnici, kde se dáte doprava mírně do kopečka, přejedete železniční přejezd a pokračujete v pohodě až do Hradce. Těsně před přejezdem odbočíte doprava a hned poté doleva na cestu podél trati. Na rozcestí u viaduktu asi po 100 m zase doprava a hned doleva přes potok do kopečka podél domků. Po necelých 100 m se dáte doleva a po dalších 100 m mezi domky zase doleva do kopce. Po výjezdu na silnici se dáte doprava, sledujete modrou turistickou značku, po které hned po cca 60 m odbočíte ze silnice doleva z kopečka dolů.

Přejedete potok a po modré značce stoupáte lesem. Čeká Vás poměrně táhlé stoupání o délce asi 3 km, zpočátku je lépe koloběžku vést. V lese na rozcestí „V Hanovkách“ se dáte doleva a asi po půl km doprava. Po dosažení vrcholu stoupání Vás čeká hezký sjezd k potoku Hořina a následně po rovince podél potoka do Hradišťan. Z Hradišťan opět musíte cca 1 km nastoupat (opět už jste na modré turistické značce), na rozcestí u křížku (od tohoto bodu máte většinu namáhavější části trasy za sebou) se dáte z kopce dolů doprava a po 200 m hned doleva, stále v klesání lesem a potom poli až k zámku Nedražice. Na silnici odbočíte doprava a na křižovatce opět doprava po silnici na Hradec.

Sjedete do Hozenovic, které projedete z kopečka dolů a na křižovatce pokračujete doprava na Hradec. Po silnici v pohodě nastoupáte do Lisova, za kapličkou odbočíte na cestu doleva dolů. Asi po půl km jízdy z kopce odbočte na zpevněnou cestu doleva, která Vás dovede k „Jezírku u Hradce“, pěkném zatopeném lomu s koupáním i občerstvením. Po zaslouženém odpočinku pokračujete po cestě kolem stánku a podél potoka až k viaduktu, který podjedete, na křižovatce se držíte rovně a na další opět rovně. Najedete na polní cestu podél levého břehu Radbuzy. Po vyšlapané polňačce dorazíte ke Střelickému Mlýnu, kde se dáte doleva a před tratí hned doprava (najedete na modrou turistickou značku).

Cesta podél Radbuzy do Stodu je parádní tečkou za výletem, vede po pěkné vydupané pěšině krásnou scenerií podél řeky. Modrá značka Vás po vjezdu do Stodu přivede na hlavní silnici, kterou rovně přejedete směrem do kopce a pak už jen dojedete zpět k nádraží.

Tipy:

Určitě si nenechte ujít zastávku u Jezírka u Hradce. Zatopený lom poskytuje krásné koupání a voda je zde překvapivě teplá už v květnu (samozřejmě pokud alespoň trochu přeje počasí).

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost