Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Okolo Brněnské přehrady přes Helenčinu a Ríšovu studánku k hradu Veveří a Zouvalkou zpět
Ilona Pavlatová
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Tato krásná trasa s pohádkovým výhledem na hrad Veveří vede přes Helenčinu a Ríšovu studánku. Cestou odbočujeme na kafe ke Staré prádelně a potom se vracíme okolo hradu Veveří a Zouvalkou zpět do přístaviště. Občerstvovacích možností tu je víc než dostatek.

Začátek trasy:

Přístaviště Brněnská přehrada

Náročnost:

Přestože trasa vede v první třetině, až po Helenčinu studánku, převážně do kopce, má střední obtížnost. Od Ríšovy studánky už to v podstatě jede z kopce nebo po rovince. Terénu se zde nevyhnete, ale ve většině případů je bez větších obtíží sjízdný, alespoň za sucha. Na zelené značce u hradu Veveří je nutné dávat větší pozor. Cesta je úzká a často se na ní vyskytují kameny a kořeny. Na stezce Zouvalka jsou široké dřevěné schody. Pozor, nejsou označené! Za mokra to tu může klouzat. Většina trasy vede po dobře sjízdných cestách, především u přehrady.

Popis trasy:

Začínáme u přístaviště a vydáváme se vlevo po cyklostezce č. 1, která po 1km křižuje silnici 384. U rozcestníku pokračujeme rovně po červené a po cca 450m odbočujeme vlevo. Stoupáme do kopce 530m a dále pokračujeme vlevo. Po 600m sjíždíme z červené značky vpravo a po necelých 100m se stále držíme vpravo. Přijíždíme k polňačce a odbočujeme na ni vpravo. Po 250m přijíždíme k malé rozhledně Chvalovka.

Stejnou cestou se vracíme zpět na červenou značku, pokračujeme po ní necelých 800m a odbočujeme vlevo. V tomto místě pozor, asfaltka svádí jet dál. Stále se držíme červené značky cca 300m, terén už tu je trochu obtížnější, není těžké občas škrtnout stupátkem. Sjíždíme 500m za rozcestník Horákův žleb a následně zahýbáme vpravo do prudkého kopce (ten se opravdu vyjet nedá) a koloběžky táhneme cca 750m, což se dá přežít. ;-) Nicméně tento úsek je z celé trasy nejobtížnější.

K Helenčině studánce už to je dál do mírného kopce cca 1,2km. Tady je bod zlomu a dál se cesta jen občas mírně zvlní. Po 150m se napojujeme na cyklostezku 5005 a zelenou značku, která již vede po krásné cestě převážně z kopce až k Ríšově studánce. Tento sjezd je zasloužená odměna za předchozí dřinu. Od Ríšovy studánky pokračujeme už jen po zelené značce 1,8km. Dál se na pěkné cestě držíme vlevo a zelenou opouštíme.

Jedeme 1,3km a ostře zahýbáme vlevo. Tady pozor! Pokud se necháte unést asfaltem, skončíte až u hlavní silnice. Zelená značka se postupně mění v úzkou lesní pěšinu občas kamenitou nebo prorostlou kořeny. V několika místech je nutné koloběžku vést. Po necelých 750m přijíždíme k lávce, ale dál pokračujeme rovně po modré značce okolo jezírka cca 450m k odbočce vlevo u Staré prádelny.

Vracíme se zpět na most, který přejíždíme a odbočujeme vpravo. K hradu Veveří jedeme po nově rozšířené silnici asi 250m (cyklo č.1). Odbočujeme vlevo k parkovišti pod hradem Veveří a cyklostezkou č.1 se po 800m dostáváme k lávce Pod Hradem dlouhé 150m, kudy přejíždíme na pravý břeh přehrady. U rozcestníku Junácká louka – lávka pokračujeme vpravo po červené značce, která nás provází zbytkem cesty až do přístaviště.

Cesta od rozcestníku Junácká louka – lávka vede asi 500m do kopce, po té sjíždíme ke stezce Zouvalka vedoucí po dřevěných prknech. V těchto místech dávejte pozor na nízké schody. Pozor, schody nejsou viditelně označené nebo alespoň v době naší cesty nebyly. Po dalších 2km se lesní cesta mění na asfaltku. Po 700m, za Osadou, sjíždíme vpravo na krásnou stezku vedoucí přes Sokolské koupaliště. Před restaurací U Lva se držíme vpravo a znovu najíždíme na silnici, která nás převádí přes hráz zpět do přístaviště.

Tipy:

Cestu si můžete zkrátit nebo zpestřit jízdou na parníku.

Navštivte hrad Veveří nebo brněnskou ZOO.

Využijte možnost koupání a sportovní atrakce, které Brněnská přehrada nabízí.

K přemístění můžete využít i MHD na zastávku Přístaviště. Jedou sem tramvaje 1, 3, 11.

Rozhledna Chvalovka

Občerstvení Stará prádelna nedaleko hradu Veveří

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost