Okolo mosteckých bruslařských areálů
Zdeněk Pergl
Trasa vede postupně přes všechny tři mostecké areály pro bruslaře na kolečkových bruslích - Benedikt, Matylda a Hipodrom. Tyto areály mají dobrý asfaltový povrch. Přejezd mezi nimi vede většinou po cyklotrasách, které jsou vyznačeny ve městě.

Trasa začíná opět u mosteckého McDonaldu, který je hned vedle prodejny Lidl, kde je možné zaparkovat.

Náročnost není nijak extrémní, ale svojí délkou není pro začínající koloběžkáře. Většinou vede po zpevněných cestách. Jen od mosteckého muzea vede trasa po úbočí vrchu Hněvín a ke konci od Hipodromu není asfalt. Ale běžná koloběžka to zvládne. Hněvín je možno objet i z druhé strany městem. To je trošku delší a kopcovitější.

Od McDonaldu pojedete podél Lidlu a Baumaxu nahoru do kopce. Nahoře minete po pravé straně mostecké fitness centrum Tornádo a za autobusouvou zastávkou opustíte silnici na souběžný asfaltový chodník. Po chodníku sjedete doprava dolů na okružní bruslařskou dráhu kolem Benediktu. Okruh má asi 2 km. Za motorestem jej opusťe a jeďte po souběžné do kopce vedoucí asfaltové cestě, která se nahoře stáčí doleva až k k Hospůdce Dřevák. Za hospůdkou zatočte doprava a vyjeďte do kopce až na okružní ulici.

Jeďte po této ulici doprava ke kruhové křižovatce. Tu projeďte a pokračujte dolů až k další kruhové křižovatce. Pokud si netroufáte na jízdu po silnici, tak můžete zvolit jízdu po souběžně vedoucím chodníku, který je značenou cyklotrasou. Kruhovou křižovatku projeďte rovně a pokračujte ulicí. Opět můžete zvolit jízdu po souběžném chodníku, který je piktogramy značenou cyklotrasou. Ulici dojedete až na křižovatku, kde ústí na druhou. Tu širokou ulici přejeďte na souběžný široký asfaltový chodník, který je opět cyklotrasou, a po něm jeďte doprava dolů.

Asi po 200m odbočte doleva na jiný asfaltový chodník, který vede podél parku. Dojeďte až ke sportovní hale, kde přejedete třídu Budovatelů. Pokračujte po ulici za křižovatkou a hned z kraje za zástávkou MHD odbočte doprava do sídliště. Projeďte sídlištěm až na ulici, po které vede cyklostezka 3113, vedoucí ke kruhové křižovatce u benzinové pumpy Shell. Křižǒvatku projeďtepo cyklostezce rovně k mosteckému muzeu, které sídlí v budově bývalé průmyslovky. Pokračujte po cykloztezce 3113 úbočím vrchu Hněvín a městskou částí Souš až dojedete k druhému bruslařskému areálu Matylda. Okruh je kolem bývalého zatopeného lomu, který je teď kopualištěm. Okruh se jezdí po směru hodinových ručiček a je dlouhý 4km.

Po objetí Matyldy jeďte nahoru po silnici, která ústí na kruhové křižovatce. Jeďte dál doprava nahoru a dojeťe až do města. Za zastávkou a vjezdem na mostecký autodrom ze silnice můžete chvíli jet po souběžné šotolinové cestě. Ulice ve městě je široká a má vyznačené cyklopruhy, ale dá se jet i po souběžném chodníku, který je cyklotrasou. Po ulici nedojeďte až na velkou kruhovou křižovatku, ale odbočte vpravo do kopce o ulici dříve. Můžete sjet až k té křižovatce a až na ní odbočit doprava. Po široké čtyřproudé silnici nejezděte, ale jen jí na přechodu přejeďte a pokračujte po souběžném chodníku, který je cyklotrasou. Podél silnice pojedete asi dva kilometry. Cestou minete kruhovou křižovatku, benzínovou pumpu s občerstvením (je to ale na druhé straně silnice), fotbalové hřiště a druhou kruhovou křižovatku. Za ní pojedete stále dál dolů podél silnice asi kilometr. Tam na t-křižovatce odbočte doleva a jeďte po silnici až na výpadovku z Mostu. Tady musíte asi 100m jet po ní. Po pravé straně budete mít benzínovou pumpu, hned za ní ale odbočte doleva a jeďte dál po silnici. Na další křižovatce se dejte rovně a jeďte nahoru do kopce k bráně do areálu Hipodromu.

Po silnici dojedete až k závodišti Hipodromu. Od brány závodiště projedete až k dráze, která vede kolem něj a celé jej po ní objedete. Je to 3,3km dlouhý okruh. Po objetí zase vyjeďte branou závodiště. Nedejte se doprava na cestu, kterou jste přijeli, ale jeďte doleva. Asfaltka se asi po sto metrech stáčí doprava do kopce. Nahoře asfaltka končí u další druhé brány areálu. Za ní se dejte doleva a po šotolinové cestě jeďte kolem areálu Hipodromu. Po levé ruce budete mít plot areálu. Cesta se asi po kilometru stáčí kolem areálu doprava areálu a po dalších asi 400m se změní na asfaltovou. Jeďte po ní dál do mírného kopce asi dalších 400m. Po levé straně budete mít stále plot areálu, po pravé straně bude rybníček. Nahoře je přes cestu závora, která se dá objet.

Za ní asfaltka pokračuje dolů asi 700m golfovým areálem. Končí další závoru. Tu objeďte a dejte se doprava dolů po silnici. Po ní pojedete asi kilometr až na t-křižovatku. Tady odbočte doleva a dojeďte až na další křižovatku. Tu projeďte rovně. Za ní je vlevo benzínová pumpa a vpravo chodník k podchodu pod výpadovku, kterýme je lepší tu výpadovku podjet. Sice jsou na konci schody, ale je to bezpečnější. Mimo špičku se dá výpadovka přejet po kruhové křiřovatce. Pak pojedete asi 500m do kopce až dojedete zpět na začátek trasy k McDonaldu.

Občerstení je možné na záčátku a konci, dále pak na Benediktu nebo Matyldě. Na Hipodromu nic není. Tam je občerstvení otevřeno pouze při dostizích.

Areál Hipodromu je otevřený pouze od jara do podzimu.

Matylda i Benedikt jsou koupaliště, je možno toho využít.