Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Okolo VN Nová Bystrica
Ilona Pavlatová
black
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ne
Komerční atrakce na této trase nehledejte. Cesta okolo přehrady vede výhradně přírodou bez možnosti občerstvení. Do civilizace se dostanete pouze na jejím konci v obci Nová Bystrica, kde také najdete jediné možnosti, kde se občerstvit. Nádherné výhledy nejsou zadarmo, ale za tu námahu do kopce, občas i po obtížně sjízdné cestě, rozhodně stojí. Chcete-li na chvíli opustit civilizaci a nebojíte se výzev, budete tato trasa pro vás jako stvořená. V sezóně se zde s turisty potkáte, ale nebudou to davy, spíše zde potkáte pasoucí se nebo odpočívající ovce, které na sebe upozorňují typickým zvukem zvonců.

Začátek trasy:

Parkování u hráze VN Nová Bystrica nebo v obci Nová Bystrica

Náročnost:

Po cestě se střídají pěkné asfaltky s kamenitými cestami, rozhodně to není nic pro hladké gumy. V několika místech budete tlačit. V součtu nastoupáte cca 900m. Užijete si ale také krásné sjezdy. Na silnici, se dostanete až v závěru cesty, není ale frekventovaná.

Popis trasy:

Od hráze stoupáme po modré značce a cyklostezce modré C, která nás doprovází celou cestu. K nejbližšímu rozcestníku to je 4,3km. Cestou míjíme několik vyhlídkových míst. Pokračujeme rovně 4,5km k rozcestníku Riečnica, kde opouštíme vlevo modrou turistickou značku a dál se držíme jen cyklostezky modré C. K rozcestníku Harvelka to je 9,4km. Jedeme rovně 1,6km a s cyklostezkou se dál stáčíme vlevo. Za 3,1km přijíždíme ke kapli Mária a po té již zanedlouho sjíždíme 3,7km do obce Nová Bystrica. Na křižovatce odbočujeme vlevo. Jedeme 1,3km k mostu, který přejíždíme opět vlevo. Za mostem se stále se držíme vlevo. Závěrečné stoupání do cíle měří cca 1,3km.

Tipy:

Hostinec Masnicová Vilma, (Potraviny Vilma), před mostem v Nové Bystrici rovně, cca 120m

Kaple Mária

Kaplnka Božského Srdca Ježišovho, cca 700m vlevo od rozcestníku Harvelka

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost