Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Okolo všech Novomlýnských nádrží
Ilona Pavlatová
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
4
Ano
Novomlýnské nádrže a Pálava jsou jedněmi z nejnavštěvovanějších míst Jihomoravského kraje. Ideální doba návštěvy je od jara do podzimu, přičemž pozdní léto a podzim se zde nesou v duchu voňavého burčáku a vinobraní. Víno si zde ovšem můžete vychutnat po celý rok, protože zdejší oblast je vinnými sklípky doslova poseta. Na výběr budete mít z mnoha občerstvovacích možností v podobě stánků i pěkných restaurací. Nespěchejte a zdržte se zde alespoň několik dnů. Pokud budete mít štěstí na počasí, naskytne se vám pohádkový výhled na Pálavu při západu či východu slunce a to opravdu stojí za to!

Začátek trasy:

Vyrážíme od autokempu Mars, kde parkujeme. Nejbližší vlaková stanice je v Šakvicích, což je necelých 6km.

Náročnost:

Ačkoliv může trasa budit dojem nenáročné cesty po asfaltu, není to tak docela pravda. Ano, svezete se zde po krásných cyklostezkách, ale také po panelových cestách a terénem. Za ul. Sklepní ve Strachotíně začíná kamenitý úsek, na který budete upozorněni. Nic hrozného, ale je dobré dbát zvýšené opatrnosti, obzvlášť v sezóně, kdy se zde budete vyhýbat ostatním turistům a cyklistům.

V Pasohlávkách a na Mušovské cestě může potrápit menší kopeček. Na Mušovské cestě je potřeba dát pozor za vlhkého počasí. Cesta se může stát snadno nesjízdnou, tedy sjízdnou, ale bahnem (náš případ :-( ). Za sucha to je naprostá pohoda. U vody vás s největší pravděpodobností bude doprovázet vítr. To je v této oblasti sázka na jistotu, proto je zde tolik surfařů. Vzhledem k délce a protivětru udělujeme této trase střední náročnost.

Popis trasy:

Od autokempu se vydáváme vpravo směr Šakvice. Po 2km odbočujeme vlevo a kopírujeme dolní nádrž 7,5km do Strachotína, kde zatáčíme vpravo na cyklostezku Mikulovská, Moravská vinná. Za necelých 200m míjíme restauraci Moravský statek (vpravo) a hned za ní odbočujeme vlevo na ul. Pálavská. Cca za 100m odbočujeme vpravo na ul. Za Rybníkem, abychom po 350m mohli odbočit vlevo na legendární ul. Sklepní, na jejímž konci se po 1,2km mění povrch z asfaltu na lehce terénní až kamenitý.

Jedeme po NS Věstonická nádrž vedoucí okolo střední nádrže, které se držíme i po 1,7km, kdy odbočujeme vlevo. Za 1,5km přejíždíme vlevo most přes řeku Svratku a po 650m další most přes řeku Jihlavu, za kterým zahýbáme opět vlevo. Ještě 2,4km se držíme NS Věstonická nádrž a dále již pokračujeme vpravo pouze cyklostezkou Mikulovská. Za 700m se dostáváme do Pasohlávek a tím i k horní nádrži.

Zde přejíždíme silnici na protější stranu a u kaple sv. Ducha odbočujeme vlevo. Pokračujeme 1,3km do místa, kde se NS Před branami Římské říše stáčí vlevo. Za necelých 700m se dostáváme na cyklostezku kopírující horní nádrž a jedeme 3,5km. Následně přejíždíme hráz horní nádrže vlevo a za 1,7km, v Brodu nad Dyjí odbočujeme znovu vlevo na lehce terénní Mušovskou cestu (cyklo 5174). Po 5,3km se dostáváme k silnici 52 přetínající horní a střední nádrž.

Silnici přejíždíme rovně a pokračujeme cyklo 5174 3,5km k hrázi mezi střední a dolní nádrží. Jedeme rovně ještě 230m a zahýbáme vpravo. Další 3km jedeme těsně kolem vody a před Yachtclubem Dyje najíždíme vlevo zpět na silnici a u rozcestníku Pavlov se napojujeme na NS Stezka Českem. Za 900m stezka směřuje vlevo, zpátky k vodě. Za 4km přijíždíme k MVE Nové Mlýny, Milovice, kterou musíme objet cca 300m vlevo po silnici. U rozcestníku Nové Mlýny pokračujeme vlevo po červené turistické značce 2km zpět k autokempu Mars.

Tipy:

Aqualand Moravia, Pasohlávky, www.aqualand-moravia.cz

Vodní sporty a koupání v ATC Merkur v Pasohlávkách, www.kemp-merkur.cz

Restaurace Moravský statek, Strachotín, www.moravsky-statek-strachotin.cz

Vinné sklípky ve Sklepní ul. Strachotín, Strachotínský rybník

Archeopark: Určitě si nenechte ujít návštěvu unikátního (architektonicky i expozicí) podzemního archeologického muzea, které Vás seznámí s historií jednoho z nejvýznamnějších sídelních areálů evropské historie.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost