Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
okruh Domašov u Šternberka do Horní Loděnice
Bóža Bílek
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
1
Ne
Klasický tzv. “fitness“ okruh v pěkném prostředí přírody. Fitness okruh znamená, že si pěkně zvýšíte tepovou frekvenci při dvou stoupáních, na druhou stranu Vás ale potom čekají pěkné pozvolné sjezdy. Jako bonus jsou pak pěkné výhledy od Slunečné, zajímavá je těsná blízkost větrné elektrárny. Výzvou je poněkud horší stav cesty kolem Slunečné.

Začátek trasy:

Domašov u Šternberka, parkovací místa u kostela

Náročnost:

Trasa má jedno náročnější stoupání hned na začátku, v délce přes 5 km. Do Těšíkova poměrně pohodově po dobrém asfaltu, za Těšíkovem, kolem Slunečné, je stará asfaltová cesta hodně rozbitá, vyplatí se jet spíše po ujeté cestě v poli. Návrat od Horní Loděnice je po pěkných površích. Silničky jsou minimálně frekventované, kvůli převýšení a horší cestě vzhůru je trasa určena spíše pro zdatnější koloběžkáře.

Popis trasy:

Od náměstíčka u kostela se dáte vzhůru do kopce po cyklotrase č.6129, na rozcestí se držíte vlevo, stoupání je zde prudší. Před Těšíkovem je pěkná rovina, po průjezdu vesnicí odbočíte doprava, stále po značené cyklotrase, vzhůru mezi poli. Na kraji lesa pod Slunečnou je cesta dost rozbitá, vyplatí se jet po udusané cestě v poli. Před sebou vidíte větrnou elektrárnu, dojedete k ní až do bezprostřední blízkosti. Narazíte na modrou turistickou značku, ze které hned asi po 250 metrech odbočíte doprava. Cesta je už lepší, ale stále trochu hrbolatá. Nicméně z kopce, takže se to dá vydržet. V Horní Loděnici odbočíte na hlavní silnici doprava, po chvíli je nalevo motorest, kde se můžete zaslouženě občerstvit. Za motorestem hned odbočíte z hlavní silnice doprava, následuje pěkný dlouhý pozvolný sjezd (asi 7 km!), lemovaný hezkou přírodou. Na konci sjezdu (po pravé straně uvidíte malý odkrytý břidlicový lom)se na křižovatce držíte vpravo. Serpentinami po asfaltové silnici vystoupáte lesem, v délce přes jeden km. Po výjezdu z lesního porostu se pak na závěr svezete až zpět na náměstí Domašova.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost